• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.07, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Roomassaare sadam võib tulevikus hakata vastu võtma kruiisilaevu

AS Saarte Liinid kavatseb läbi viia uuringu, mille tulemustest sõltub Roomassaare sadama tulevik kruiisisadamana.
"Kui kanal on süvendatud ja saame raha ka sadama basseini süvendamiseks, siis miks mitte tuua väiksemad kruiisilaevad Kuressaare linna alla," ütles Oma Saarele AS-i Saarte Liinid juhatuse esimees Ants Tammleht.
Tammlehe sõnul sõltub Roomassaare kui kruiisilaevade vastuvõtja tulevik suuresti sellest, kas sadama sissesõidukanali süvendamine on otstarbekas või mitte. "Roomassaare kanali probleem algab Vahase saare juurest, kus asub üks süvendamist vajav madalik," rääkis Tammleht. "Küsimus on selles, kas kanal jääb pärast süvendamist püsima või kannab meri ta mõne aasta pärast liiva täis," selgitas ta.
Kanali süvendamise perspektiivikuse uurimiseks taotleb AS Saarte Liinid Euroopa Liidu raha ning uuringu tulemustest sõltub, kas sadamat hakkavad sagedamini külastama ka kruiisilaevad või mitte. Juhul kui kanali süvendamine on otstarbekas, tuleb süvendada ka sadama bassein.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ants Tammlehe hinnangul ei vähenda kruiisialuste vastuvõtt Roomasaares Saaremaa Sadama osatähtsust, sest süvasadama tulevik Saaremaa jaoks on tegelikult ikkagi laevaliinid Rootsi ja Soome suunal, mitte niivõrd kruiisiturism.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele