• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 30.11.07, 11:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoaktsiisi muutus võib viia Soome tänavatelt Ferrarid ja Maseratid

Autoaktsiisi muutmine Soomes võib viia tänavatelt sellised luksusautod nagu Ferrari ja Maserati.
Ferraride ja Maseratide maaletooja Catamount Oy juht Timo Turunen kardab, et uus maksuseadus vähendab Soomes registreeritud lukusautode hulka, vahendas postimees.ee Kauppalehtit.
Turuneni sõnul tõuseb näiteks Ferrari mõne mudeli müügihind enam kui 100 000 euro (1,56 miljoni krooni) võrra, mis toob kaasa selle, et soomlased hakkavad oma autosid mujal registreerima.
Viimasel ajal on Soomes ostetud aastas 15 Ferrarit ja sama palju Maseratisid. Neid on Soome autoregistrisse jäänud 5-15 autot aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soomes saab tellitud Ferrari kätte ühe kuni 2,5 aastaga. Turuneni väitel on viis inimest kümnete tuhandete eurode suuruse hinnatõusu tõttu juba tühistanud tellimuse.
Soomes muutub järgmisest aastast uutele autodele kehtestatav maks, mistõttu odavnevad sõidukid ostja jaoks tuhandete eurode võrra.
Seni moodustas uue auto või kasutatud importauto eest tasutav maks umbes kolmandiku müügihinnast. Alates 2008. aastast on automaks 10-40 protsenti, sõltudes sellest, kui palju süsinikdioksiidi sõiduk õhku paiskab.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele