• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,21%43 018,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,99
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,21%43 018,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,99
  • 27.12.07, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiisitõus tõstab uuest aastast Eestis mootorikütuste hindu

1. jaanuaril 2008 jõustub Riigikogu poolt heaks kiidetud aktsiisiseaduse muutmise seadus, millega seoses tõusevad kõikide erinevat liiki kütuste hinnad, teatas Eesti Õliühing oma pressiteates.
„Aktsiisiseaduse muudatusega kehtestatakse Eestis mootorikütustele Läti, Leedu ja Poolaga võrreldes küll kõrgem aktsiisimäär, kuid isegi aktsiisimäärade viimine Euroopa Liidu alamäära tasemele jätab Eesti siiski odava kütusega maaks. Mitmed Euroopa riikide valitsused on seadnud kütuse aktsiisimaksu Eestis kehtima hakkavast Euroopa Liidu alammäärast ligi kaks korda suuremaks,” selgitas Eesti Õliühingu juhi Toomas Saks.
Hinnad tõusevad kõikvõimalikel kütustel nagu mootoribensiinil, diislikütusel, eriotstarbelise diislikütusel, petrooleumil, vedelgaasil ja kerge kütteõlil. Hinnatõus on otseselt tingitud aktsiisimäärade Euroopa Liidu alammäära tasemele viimisest. Lisaks hakatakse uuest aastast aktsiisiga maksustama ka maagaasi ja elektrienergiat.
Eesti Õliühingu juhi Toomas Saksa sõnul kallineb aktsiisimaksu tõusu tulemusena 1. jaanuarist mootoribensiini liitrihind 1.32 krooni ja diislikütuse liitrihind 1.56 krooni võrra ning uus aktsiisimaks koos käibemaksuga moodustab kütuse liitrihinnast vastavalt 6.63 ja 6.09 krooni.Aktsiisiseaduse muudatusel on Toomas Saksa sõnul ka mitmeid positiivseid mõjusid. „Nimelt suunatakse riigieelarve kaudu osa Eestis kogutud mootorikütuseaktsiisist teedeehituse rahastamiseks. Selles valdkonnas nähakse lähiaastatel ette võimsaid ja igati kiiduväärt arenguid,” märkis Saks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele