• OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic0,24%300,74
  • OMX Riga0,06%893,54
  • OMX Tallinn0,18%2 072,49
  • OMX Vilnius0,25%1 205,44
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,88
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 30.11.07, 16:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rongisõit läheb uuest aastast kallimaks

Elektriraudtee tõstab alates 7. jaanuarist elektrirongide piletite hindu, keskmine hinnatõus on ligikaudu 11%.
Seoses infrastruktuuri tasude suure kasvu ning töötajate palgakasvuga tõuseb ühekordsete piletite hind kuni 3 krooni ning 30 päeva kaartide hind kuni 50 krooni, teatas ettevõtte.
Elektriraudtee juhatuse liikme Kuldar Väärsi sõnul on rongipiletite hindade muutmise peamiseks põhjuseks opereerimiskulude oluline tõus. „Hindade muutmise peamiseks põhjuseks on kasvavad opereerimiskulud. Kahekordistunud on infrastruktuuritasud. 2008. aastal kasvab ka läbisõidu maht, mis tähendab, et elektrirongid sõidavad senisest tihedama graafikuga. Tõusevad ka kulud veoenergiale ning tööjõukulu," kommenteeris Väärsi.
Jaanuari algusest kasvab näiteks ühe korra pileti hind Elektriraudtee 2. tsoonis 15 kroonilt 17 kroonile ja 3. tsoonis 20 kroonilt 23 kroonile. Uute 30 päeva kaartide hind on 2. tsoonis 400 krooni senise 350 krooni asemel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Elektriraudtee toob 2008. aasta mai lõpust liinile uue kiirrongi, mis hakkab liikuma Aegviidu ning Tallinn vahel, muutes tipptundidel reisimise oluliselt kiiremaks. Eeldatav sõiduaeg Aegviidust Tallinnasse on 45 minutit. Ka avab Elektriraudtee järgmisel aastal 3 uut peatuskohta. Elektriraudteel on kavas koostöös kohalike omavalitsustega välja arendada pargi ja reisi süsteem, mis võimaldab jätta auto rongi peatuse juurde parklasse ning istuda mugavalt ümber rongile.
Elektriraudtee AS teenindab reisijaid Tallinn-Aegviidu, Tallinn-Keila-Riisipere, Tallinn-Keila-Paldiski ja Tallinn-Keila-Klooga-Rand liinidel. Aastas teenindab Elektriraudtee AS 3,25 miljonit reisijat.
Piletitulu teenis Elektriraudtee AS möödunud aastal kokku 30,3 miljonit krooni. Esialgsete andmete kohaselt kattis piletitulu möödunud aastal ca 33% elektrirongiliikluse kogukuludest. Ülejäänud kaks kolmandikku kuludest kaetakse riigipoolse toetusega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele