• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 07.12.07, 12:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Gdanski sadam pürib Läänemere suurimaks sadamaks

Nelja Poola sadama arendamisse on lähema viie aasta jooksul plaanis investeerida ligi 500 miljardit eurot ehk 7,8 triljonit krooni.
Planeeritavate tööde lõppedes võivad sadamad aasta jooksul kokku vastu võtta üle 8 miljoni kaubakonteineri ehk peaaegu neli korda rohkem kui praegu, vahendas Poola Suursaatkond Eestis ajalehte Rzeczpospolita.
Juba praegu on Poola sadamad Läänemerel ühed kõige kiiremini arenevad sadamad. Igal aastal kasvab neis käideldavate konteinerite arv umbes 16% (kõigi Läänemere sadamate keskmine juurdekasv on 9,2%).
2006. aastal teenindati Poola sadamates ligi 582 000 konteinerit. Kuna Läänemere suurima ümberlaadimissadama, Peterburi sadama ees seisavad piiratud infrastruktuuriliste arenguvõimaluste tõttu tõsised probleemid, siis on Gdanskil kavatsus Neevalinna esikoht lähimas tulevikus üle võtta ning võtta vastu isegi ookeanilaevu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele