Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalleim mäng üle kahe miljoni krooni

    Tarbijamängud olid ka tänavu turundusjuhtide seas populaarsed ja kõige kallim neist on hetkel veel käimas. Nelja Nissani maasturiga, mis maksavad 400 000 kroonist 700 000 kroonini, loodab Eesti Päevaleht kasvatada tellijate arvu. "Sarnase mängu korraldas firma ka mullu ja siis läks see väga hästi," oli Eesti Päevalehe turundusjuht Katre Kasmel positiivne.
    Ka kalliduselt teisel kohal on ajakirjandusväljaanne - Eesti Ekspress, kes juunikuus tellijate vahel suvekodu Saaremaal välja loosis. Ajaleht sai kampaaniaga juurde 2000 uut tellijat. Maja võitnud Aruvelide pere rõõmustas loosiõnne üle, aga tunnistas, et Ekspressi koju tellides mingitele lisahüvedele ei mõelnud. "Olime lihtsalt otsustanud, et peaks päevalehtedele vahelduseks nädalalehte tellima," rääkis Laidi Aruvel suvel Eesti Ekspressile.
    Tõenäoliselt mõtlevad sarnaselt paljud tarbijad. Seetõttu ongi tarbijamängudes osalemise määr madal ja Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Kristina Seimann peab tarbijakaupade puhul kümneprotsendilist osalusmäära heaks tulemuseks. Aprillist juunini toimunud Saku Originaali kahe maasturi kampaanias osales ligi miljon koodi ja osalusmäär oli kümme protsenti. "Mängu pluss on, et lojaalsed tarbijad saavad nii boonuse ja kampaania visuaalse atraktiivsuse tõttu tulevad toodet ostma ka teise margi austajad," selgitas Seimann.
    A. Le Coq sidus tänavuse auhinnamängu oma 200. juubeliga ja võita sai sama palju reise soojale maale. Et kevadine kampaania läks hästi, kordas firma mängu hilissügisel uuesti. Kampaania osalusmäär oli A. Le Coqi turundusjuht Katrin Verniku sõnul 25%, arvestades laekunud sms-ide arvu ja müüdud tooteid.
    Reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy tegevjuht Rein Iida ei ole tarbijamängudest vaimustunud, sest need ei suurenda reeglina kaubamärgi lojaalsust, vaid kiirendavad ostuvaliku tegemist ja stimuleerivad toote prooviostu. "Mulle meeldiks kliente premeerida selle eest, et nad juba on lojaalsed olnud," tõdes Iida. 2008. aastaks ennustab Iida tarbijamängude kasvu, sest firmadel on majanduslanguses vaja kiiret kaubakäivet.
    Loosimiskampaaniad kaasavad üksnes väikese osa tarbijaskonnast. Sõltuvalt kampaania ulatusest ja sihtgrupist, on see tavaliselt 3-15% potentsiaalsetest tarbijatest.
    Suurele enamusele loosimine korda ei lähe, mistõttu paljudel juhtudel ei ole need parimad lahendused tarbija motiveerimiseks. Loosimiskampaaniat toetab tavaliselt meediakampaania ning kommunikatsioon müügikohas, mis võib siiski ka muude sihtgruppide tähelepanu tõmmata ning kokkuvõttes investeeringu isegi tasuvaks muuta. See ei taga ikkagi tarbija osalusmäära ostul ega tema pikaajaliste hinnangute muutumist.
    Näiteks tõmbas Eesti Päevalehe poolt suvel korraldatud traktori kampaania tähelepanu ning pani inimesed lehte tellima, ent pigem siiski sellepärast, et neile leht meeldib ja nad olid ka enne selle tellimisele mõelnud, mitte aga sellepärast, et nad tahaksid traktori loosimisel osaleda.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.