• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.12.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Partsil suu vett täis

Artikkel eilses Äripäevas huvide konfliktist Tallinki laeva Fantaasia kontrollimisel tekitas erinevaid vastukajasid. Ühtede arvates pole tegemist kirjutamist väärt teemaga, teised nägid korruptsiooniohtu faktis, et veeteedeameti inspektor Tõnu Hinno kontrollib Tallinki laevade ohutuse eest vastutava poja Tanel Hinno tööd.
Kõige enam üllatas mind, et kõrged riigiametnikud olid huvide konfliktist teadlikud, aga nad ei teinud selle vältimiseks midagi. Küsimus pole selles, kas inspektor Hinno pigistab Tallinki laevu kontrollides võimalike puuduste puhul silma kinni või on hoopis palju rangem, et keegi ei saaks teda hiljem süüdistada poja huvide kaitsmises. Ameti ja majandusministeeriumi juhtide ülesanne on vältida olukorda, kus Eesti riikliku ameti usaldusväärsus võib sattuda kahtluse alla.
Majandusminister Juhan Parts on tuntud vihase korruptsiooni vastu võitlejana. Kui aga tema enda vastutusalas ilmnevad probleemid, ei julge ta neid isegi kommenteerida, vaid saadab tulle kantsler Marika Priske, kes kinnitab, et ministeerium oli sugulussidemetest teadlik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevade ohutus on liiga oluline teema, et võimalikku ebaobjektiivsusesse suhtuda külma rahuga. Jah, võib öelda, et Rootsi veeteede amet kiusab Tallinki. Aga need väited ei kõla usutavalt, kui meie enda amet ei suuda veenvalt tõestada enda sõltumatust Tallinkist.
Parts on jõudmas lõpule mitme järelevalveasutuse ühendamisega. Nüüd võiks astuda järgmise sammu. Eilses Äripäevas ütleb Tallink, et veeteedeametil ja Tallinkil on ühine huvi. Erastame laevade ohutusjärelevalve teostamise Tallinkile. Siis ei pea enam ka Parts riigi esindajana ebamugavate küsimuste eest peitu pugema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele