Maailma raputav finantskriis, kasvav
asustustihedus ning meeletud üürihinnad sunnivad otsima uusi lahendusi ja
madalamaid hindu.
Parim näide on Indias loodud auto Tata Nano, mille hinnaks nimetatakse dollari madalseisu tingimustes kõigest 29 000 krooni. Autotootja Tata Motorsi toode ei vasta Euroopa turva- ega heitgaasinõuetele, kuid autofirma kinnitusel saab sõidukit neile nõuetele kohandada. Plaanis on veeretada tehasest aastas välja veerand miljonit autot.
Auto looja ning nimeandja Ratan N. Tata ütles auto tutvustusel, et ta on tähele pannud, kuidas perekonnad mööda linnu ja maakohti kaherattalisel transpordil ringi vuravad.
"Isa juhib, vanem laps istub bensiinipaagil ning naine imikuga sõidab tagaistmel. See pani mind mõtlema, kas oleks võimalik perekondadele luua turvaline, odav ning igale ilmale vastav transpordivahend," rääkis Tata. Vastuse oma küsimusele koostas ta ise. Esimesed autod väljuvad tehasest tõenäoliselt suve keskel.
Eestis on autode müük võrreldes varasemaga vähenenud. Meil on küll Dacia Logan, mille saab kätte 99 000 krooniga, või vana hea Lada, mille hind algab 69 000 kroonist. Kuid kas meil oleks minekut ka Tata-tüüpi neljarattalisel?
"Ma arvan, et seda autot tuleb vaadata meie seisukohast, et mis tähendab odav. Meil on palju nõudeid ja makse, mis hindu tõstavad. Dacia näide on siin hea, sest auto tuli komeedina turule, leidis oma koha, ja siis rahunes müük maha. Odavate autode segment on meil olemas, kuid suureks ma odavautode edu ei hindaks," mainis Peugeot'-müüja Kommest Auto juht Raido Toonekurg, kes lisab, et me oleme sellel teel, kus väiksemad autod lähevad populaarsemaks, kuid kindla kvaliteedi ja nimega autod. "Meil on ühiskonnas juba mingi arengutase, kus hind on oluline, kuid enam mitte kõige olulisem," sõnas ta.
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.