• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.01.08, 07:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kallid asjad odavalt kätte

Maailma raputav finantskriis, kasvav asustustihedus ning meeletud üürihinnad sunnivad otsima uusi lahendusi ja madalamaid hindu.
Parim näide on Indias loodud auto Tata Nano, mille hinnaks nimetatakse dollari madalseisu tingimustes kõigest 29 000 krooni. Autotootja Tata Motorsi toode ei vasta Euroopa turva- ega heitgaasinõuetele, kuid autofirma kinnitusel saab sõidukit neile nõuetele kohandada. Plaanis on veeretada tehasest aastas välja veerand miljonit autot.
Auto looja ning nimeandja Ratan N. Tata ütles auto tutvustusel, et ta on tähele pannud, kuidas perekonnad mööda linnu ja maakohti kaherattalisel transpordil ringi vuravad.
"Isa juhib, vanem laps istub bensiinipaagil ning naine imikuga sõidab tagaistmel. See pani mind mõtlema, kas oleks võimalik perekondadele luua turvaline, odav ning igale ilmale vastav transpordivahend," rääkis Tata. Vastuse oma küsimusele koostas ta ise. Esimesed autod väljuvad tehasest tõenäoliselt suve keskel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis on autode müük võrreldes varasemaga vähenenud. Meil on küll Dacia Logan, mille saab kätte 99 000 krooniga, või vana hea Lada, mille hind algab 69 000 kroonist. Kuid kas meil oleks minekut ka Tata-tüüpi neljarattalisel?
"Ma arvan, et seda autot tuleb vaadata meie seisukohast, et mis tähendab odav. Meil on palju nõudeid ja makse, mis hindu tõstavad. Dacia näide on siin hea, sest auto tuli komeedina turule, leidis oma koha, ja siis rahunes müük maha. Odavate autode segment on meil olemas, kuid suureks ma odavautode edu ei hindaks," mainis Peugeot'-müüja Kommest Auto juht Raido Toonekurg, kes lisab, et me oleme sellel teel, kus väiksemad autod lähevad populaarsemaks, kuid kindla kvaliteedi ja nimega autod. "Meil on ühiskonnas juba mingi arengutase, kus hind on oluline, kuid enam mitte kõige olulisem," sõnas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele