Eesti reklaam ei julge enamasti aktuaalsete
poliitiliste probleemidega flirtida. Õnneks on ka erandeid, tõdeb aripaev.ee-le
Zavod BBDO juhataja Olav Osolin.
"Pealtnäha ju mõistlik teguviis, sest iial ei tea, kui kiiresti hetkel meelierutav teema võib hapuks minna või kui palju poliitilisse vastasleeri kuuluvaid kliente pärast reklaami ilmumist sind ja su kaupa enam tunda ei taha," märkis Osolin. Seepärast on tema sõnul üsna üllatav, et hiljuti oma nime Iiziks muutnud E-kindlustus julges liikuda vastuvoolu, linkides oma brändireklaami ühiskonda erutavate probleemidega. Äsja köitis veebis tähelepanu lustakas bänner, kus auto sõitis end lössi vastu vabadussammast, mis seepeale pooleks prantsatas. Koleda kolossi vastased plaksutasid käsi ja isamaalased kiristasid hambaid. Lahe!
Nüüd aga laiutab lehtedes layout, mille keskmes on pronksiööl keset Pärnu maanteed kummuli keeratud auto ja selle kohal lakooniline tekst: “Hakkame valmistuma!“ Enne kurikuulsa sündmuse aastapäeva on sellise avalduse ilmutamine paras julgustükk, et mitte öelda korralik skandaal. Juba küsivad nõrgema närviga kodanikud, kas reklaamijal pole mingit vastutustunnet, kui ta mulluste sündmuste kordumist ennustab ja vaat et õhutabki… Siiski ei tule karta, et reklaami tellijad või väljamõtlejad oleksid Öise Vahtkonna salakavalad käsilased. Pigem on need hea, olgugi et üsna musta huumorimeelega sellid, kelle julge mõte ja pealehakkamine seovad Iizi uue kaubamärgi kõikvõimalike tulevikuohtude ja kindlustusjuhtumitega kiiremini ja ka odavamalt kui tavapärane banaalne kindlustusreklaam oma lillede, laste, liblikate ja vooluvõrku unustatud triikrauaga. Ja lõppude lõpuks pole ju Iizi süüdi, et nüüd ja edaspidi on aprilli keskpaiku nii Tallinna kesklinna kui ka kaugemate kantide elanikel, kauplustel ja asutustel viimane aeg hakata mõtlema oma kinnisvara ja tänavatel parkivate autode kindlustamisele. Ta vaid tuletab seda kurba tõsiasja meile meelde.
Artikkel jätkub pärast reklaami