• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 12.05.08, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: sihtrühm on jumal ja turu-uuring tema prohvet

Meediapinna hinnast veelgi hämaramad asjad on turu- ja tarbijauuringud, kirjutab aripaev.ee-le saadetud kommentaaris Artwerki loovkopeerija Peep Pedmanson.
99% manti võtab uuringufirma, natuke jääb tellijalegi lohutust, et „tegime omalt poolt kõik mis võimalik“! Presentatsioon on üldjuhul uhke, ehkki sisu ei erine anekdootilikust uuringust, kus selgus, et nõukogude rahvas on päris rahul kodutelefonidega per capita. Fantastilise tulemuse tagas see, et kasutati trendikat uuringumetoodikat – telefoniküsitlust! Lühidalt, crap in - crap out! minevikust pärit hoiakuid, teised tahaks kreatiivida tulevikku. (Või kinnitas mõni 1989. a tarbija-uuring, et näiteks internetil on turupotentsi?)
Korrelatsioon on ilmne. Mida enam kultustub turu-uuring, seda sagedamini kostab hälinat, kuidas „vanasti julgeti teha lahedamaid reklaame!“ Põhjus on nii lihtne, et pole isegi paradoks mitte: ühed exceldavad
Sagedasemat stressi pakub agentuurile muidugi „vaese mehe turu-uuring“. Müüd kliendile idee maha, too läheb õhetavi põsi ära, aga varsti on targana tagasi: me oma majas testisime seda teie asja, liftitädi ei saanud midagi aru, me siis otsustasime, et jääb ikka vana kleeps „maksad 2, saad 3“, aga teeme uued värvid! Noh, super! Oleks ka van Gogh lähtunud turu-uuringust, ta oleks saanud endale peale kõrva kindlasti ka muud süüa lubada. Aga teisest küljest, van Sõõrumaa suuremaid otsuseid mõjutab väidetavalt hoopis hommikune horoskoop.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seekordse reklaamileiu jätaksin enda teada. Vahel küll tekib teleka ees või lehe taga ohhoo-elamus, et kas tõesti ilma uuringuta tehtud värk, aga mine võta kinni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele