• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,31%6 428,86
  • DOW 300,25%45 025,04
  • Nasdaq −1,06%21 400,62
  • FTSE 1000,41%9 195,15
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,3
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,31%6 428,86
  • DOW 300,25%45 025,04
  • Nasdaq −1,06%21 400,62
  • FTSE 1000,41%9 195,15
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,3
  • 21.05.08, 11:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil: ligi pool kütuste hinnast Eestis on maksud

Täna maksab Eestis liiter mootoribensiini 17,45 krooni, millest 8,28 krooni ehk 47,46% moodustavad maksud (aktsiis, käibemaks) ning diislikütuse hind 19,45 krooni, millest 8,12 krooni ehk 41,87% on maksud riigile.
"Toodete hinnad Eestis sõltuvad otseselt maailmaturu hindadest, sest Eestis naftat ei leidu ning meil ei ole ka ühtki naftatöötlemistehast, mis valmistaks imporditud toornaftast bensiini või diislikütust. Seetõttu tuleb paratamatult kõik mootorikütused Eestisse, nagu enamikesse EL riikidesse, importida. Samuti puudub riiklike naftavarude puudumise tõttu võimalus hindu riiklikult reguleerida nagu seda tehakse näiteks Saudi-Araabias või Egiptuses, kus diislikütuse liiter maksab ca 3 krooni, mis on kolm korda madalam turuhinnast, makse arvestamata," kommenteeris AS Eesti Statoil kontseptsioonijuht Kai Realo venekeelsele portaalile dv.ee.
Mootorikütuste maailmaturuhinnad ehk sisseostuhinnad on aasta algusest pidevalt kallinenud ning võrreldes eelmise aasta maikuuga on sisseostuhinnad mootoribensiinile hetkel 298 USA dollarit tonn ehk 38% kallimad ning diislikütusele 640 USA dollarit tonn ehk 104% kallim. Hindade stabiliseerumist ega odavnemist maailmaturul analüütikud hetkel ei ole prognoosinud.
Diislikütuse jaehind on kallim, sest diislikütuse hind on maailmaturul muutunud kallimaks kui mootoribensiini hind. Eesti tarbijale on 2008. aasta mootorikütuste jaehinna tõus olnud veelgi suurem, sest 1. jaanuaril 2008 toimunud aktsiisimaksu määrade muudatus tõstis mootoribensiini aktsiisimäära 1,32 krooni/liiter ja diislikütuse aktsiisimäära 1,56 krooni/liiter.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Üldine elukallinemine mootorikütuste hinda ei mõjuta, vaid vastupidi, mootorikütuste hinnatõus mõjutab üldist elukallidust, läbi kaupade transpordikulu jms kallinemise," kommenteeris Realo.
Mootorikütuste hinnad riikides on erinevad sest rakendatavad maksumäärad riigiti on märkimisväärselt erinevad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele