• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 04.08.08, 14:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Spekulandid näevad Mercedest vene oligarhide käes

Saksa luksusautode poolest tuntud Daimler on märgatavalt turuväärtust kaotanud, mistõttu spekuleerivad autoanalüütikud ettevõtte müügist.
Võimalike ostjatena on välja pakutud vene miljardärid, kirjutas kauppalehti.fi.
Lehele olukorda kommenteerinud analüütikute sõnul on konkurentide ostusoove vähendanud kogu autotööstust laastav kütuse hinnatõus ja järjest karmimad keskkonnanõuded.
Vene miljardärid võivad asjatundjate hinnangul aga käituda ettearvamatult. Nende kasuks ostu-müügi protsessis võiks rääkida see, et Mercedese ülikallid mudelid on maailma rikkaimate hulka kuuluvate oligarhide seas väga populaarsed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Spekulatsioonide kohaselt kujutaks kogu Saksa autokontsern mis tahes vene ärigigandi portfellis endast kõigi ihaldatud kalliskivi.
Võimalikeks ostjateks peetakse veel Araabiamaade ja Hiina investoreid. Nende tegevust tahetakse aga Saksamaal poliitiliselt piirata.
Igal juhul oleks Daimler lihtne saak mis tahes suurinvestorile, sest kontsernil puudub kaitsev suuromanik. Maailma ühe väärtuslikuma automargi võib uus omanik endale saada umbes 37 miljardi euro ehk 580 miljardi krooni eest.
Daimleri poolaastatulemused valmistasid suure pettumuse. Sellele järgnenud kasumihoiatus kukutas Mercedes-Benzi tootja aktsiat kümne protsendi võrra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele