• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 19.06.08, 12:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes-Benze hakatakse tootma Ungaris

Daimler on valinud A ja B klassi Mercedes-Benzide tootmiseks ühe Lõuna-Ungari linnakese nimega Kecskemet. Just sinna rajab luksusautosid tootev ettevõte 800 miljonit eurot (12,5 miljardit krooni) maksva tehase.
Kolmapäeval ilmsiks tulnud otsus tuli Saksa ettevõttele üllatusena, kuna viimane oli lootnud rajada oma esimese Ida- ja Kesk-Euroopa tehase Rumeeniasse või Poola, vahendas FT.
Ungarit, kus tööjõud maksab rohkem ja maksud on suuremad, ei olnud ettevõte isegi mitte tõsiselt kaalunud. Ametlikel andmetel on Ungari ametnike ja Daimleri vahelised läbirääkimised kestnud juba ligi aasta.
Janos Koka, kes oli majandusminister ajal mil Daimler alustas Ungariga läbirääkimisi ütles toona, et Ungari võitis oma asukoha pärast. „Potentsiaalne tehase koht asub suure teedevõrgu ääres,“ sõnas minister toona. Samuti mängis olulist rolli tööjõu ressursid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töid tehase kallal alustatakse tuleval aastal. Valmis tehasesse asub tööle esialgsete andmete järgi 2500 inimest. Alates 2011. aastast, mil tehas alustab tööd, veereb tootmisliinilt esimesed 100 000 uut sõidukit.
Ungari peaministri Ferenc Gyurcsany sõnul on Daimleri investeering seni riigi ajaloo suurim.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele