• OMX Baltic0,71%303,74
  • OMX Riga0,43%871,73
  • OMX Tallinn0,3%1 985,91
  • OMX Vilnius0,97%1 193,73
  • S&P 500−0,77%5 606,91
  • DOW 30−0,95%40 829
  • Nasdaq −0,87%17 689,66
  • FTSE 100−0,48%8 556,25
  • Nikkei 225−0,14%36 779,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,07
  • OMX Baltic0,71%303,74
  • OMX Riga0,43%871,73
  • OMX Tallinn0,3%1 985,91
  • OMX Vilnius0,97%1 193,73
  • S&P 500−0,77%5 606,91
  • DOW 30−0,95%40 829
  • Nasdaq −0,87%17 689,66
  • FTSE 100−0,48%8 556,25
  • Nikkei 225−0,14%36 779,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,07
  • 07.10.08, 15:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismiturul kannatavad eelkõige väiksemad tegijad

Väikesed turismifirmad jäävad majandusraskustele alla, olles sunnitud ära jätma varem plaanitud ja väljamüüdud reise. Suuremad reisikorraldajad söövad väikesed lihtsalt välja, kirjutas Ärielu.
Reise on ära jätnud Aaria Reisid ja LineCross. Toptoursi tegevjuhi Ellen Aare sõnul võidavad suures konkurentsis need, kellel on suurem käive.
„Siinkohal ei taha solvata ühtegi tublit väikefirmat, kellel on oivalised nišitooted, kuid paraku on turism rahvusvaheline äri ja globaliseerumisest siin pääsu ei ole,“ sõnas Aare.
Horizon Traveli turundusjuhi Elna-Eva Terasmäe hinnangul võib juhtuda, et praegu eelistavad inimesed kindla peale välja minna ning valivad seega suurema reisikorraldaja.
„See, et mõned väiksemad reisibürood ja reisikorraldajad on uksed sulgenud või raskustesse sattunud, näitab pigem seda, et nende tegevus oli juba mõnda aega püsinud hanejalgadel,“ ütles Domina World Traveli tegevjuht Ulvi Tüllinen, kelle sõnul üllatas suvi hoopis sellega, et reisijaid oli rohkem, kui kevadel prognoositi.
Lisaks mõjutas turismiturgu see, et mais-juunis alustasid hiljuti turule tulnud reisikorraldajad reiside müüki alla omahinna. „See mõjustas otseselt kogu sektorit ja tarbijakäitumist negatiivselt, viies lõpuks selleni, et osa kliente viivitas reisi ostmisega viimase hetkeni, oodates, millal hind veelgi langeb,“ rääkis Novatoursi turundusjuht Olev Riisberg.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele