Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas minna hinnasõtta?

    Kui sul läheb mitte just kõige paremini, siis tõenäoliselt jagavad paljud su otsesed konkurendid sama saatust ja rapsivad hinnaga, püüdes tellimusi saada. Kliendid kasutavad seda oma hüvanguks ära. Kuidas? Saates hinnapäringuid kõigile.
    Kas minna selle rabelemisega kaasa? Kohati tundub, nagu oleks hind ainuke otsustuskriteerium. Ebakindlus tuleviku ees sunnib nii suurpanku kui ka koduperenaisi kulusid kokku tõmbama. Kas lasta oma hind alla? Nii ja naa. Tundub, nagu peaks. Traagika on ses, et hinna langetamine on kõige lihtsam tee, kuid ei garanteeri tehingut ning tekitab hiljem hulga probleeme.
    Kui langetada hind väga madalale, siis vaevalt saab pärast sama kliendi käest uuesti endist hinda küsida. Ka kasumit teenida on ülimadalat hinda pakkudes küsitav. Kui aga küsida turu tipphetke hinda, siis peab arvestama nii mõnegi tehingu kaotamisega. Üsna valus.
    Mida siis teha? Võimalusi on palju. Ent peab arvestama siiski ühe asjaga - hinnasõtta minek pole lahendus, seal kaotavad kõik. Tuleb leida muid teid. Mõned ideed. Näiteks võib teha oma toodetest-teenustest erinevad paketid - nii hinnatundlikele kui ka väärtust otsivatele klientidele. Klientidel peab jääma valikuvõimalus.
    Selge see, et kaht analoogset toodet müües ei saa küsida konkurendist oluliselt kõrgemat hinda, kuid sageli pole tooted-teenused otseselt võrreldavad. Kui need on unikaalsed, on see konkurentsieelis ja seda tuleb uuesti endale ja klientidele meelde tuletada. Kui madalaimat hinda jahtiv klient ähvardab oma tellimused suunata mujale, tasub juhtida tema tähelepanu oma teenuse eelistele.
    Mida aga teha negatiivse stsenaariumi puhul? Las klient läheb ja kägistab konkurente - sellisest kliendist poleks nagunii midagi peale tegemisrõõmu (või -kurbuse) saanud. Targem on seega loobuda hinnasõjast, teha ringi oma müügitaktika ja pakkuda kõigile midagi: nii odavostjatele kui ka mitte- hinnatundlikele. Väärtust otsivad kliendid pole kuhugi kadunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Jaapani Softbank kukkus rekordilise kahjumiga käpuli
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Raadiohommikus: uus konkurentsivalvur, külmad sügistuuled ja kuum debatt
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Raadiohommikus: Tallinna Kaubamaja, Baltic Horizon Fund, muusika idufirma ja mööblisse investeerimine
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.