• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • 29.10.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transporditeenuse tarbijaid saadab edu hinnaläbirääkimistel

"See oli väga rumal artikkel," teatas Autoettevõtte Liidu sõitjateveo ekspert Ivo Volt eelmises Logistikas ilmunud järgmise aasta transporditeenuste hindasid käsitlenud artikli kohta. Tema sõnul õhutas see kasutama ära vedajate rasket olukorda ja ostma teenust ettevõtetelt, kes ebaausa konkurentsiga (ümbrikupalgaga) suudavad hindu madalal hoida. Sellele vaatamata on Eesti Post ja Coca-Cola Hellenic teinud südame kõvaks ja rääkinud vahepeal endale välja järgmiseks aastaks uued transpordilepingud.
Coca-Cola Hellenic Baltikumi distributsioonijuht Janek Popell on läbirääkimised lõpetanud ja rahul, et hinnad jäävad käesoleva aasta tasemele. "Peamine argument ja küsimus vedajale oli: mis ma juurde saan, kui rohkem maksan," tutvustas Popell oma strateegiat.
Tema sõnul on saabunud tasakaal, kus vedaja ja tellija on võrdsed partnerid. Coca-Cola Hellenic kasutas kõigi alltöövõtjatega muutuvkulude põhist hinnapoliitikat, ehk kütusehinna muutudes muutub ka teenusehind. Kõigi ülejäänud kulude muutustega tegeleb vedaja. "On saabunud aeg, kus vedajal tuleb raha teenimiseks selg märjaks teha," leiab Popell.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Eesti Posti hinnaläbirääkimistele on tung suur. Teenuse pakkumisest huvitatuid on palju, vaatamata sellele, et Eesti Posti põhiveod on vedajate jaoks ebamugava iseloomuga - toimuvad öisel ajal ja täpse graafiku alusel.
Eesti Posti pressiesindaja Inge Suderi väitel ei ole vedajad varasematel aastatel olnud sellistest vedudest huvitatud ja veod hinnastati seetõttu kõrgemalt. See muutis vedude teostamise otstarbekamaks oma transpordiga.
Nüüd on aga tulemus oodatult positiivne - osal marsruutidel on võimalik saada teenust Eesti Posti nüüdse omahinna lähedaselt või isegi alla selle, kuna vedajad on Eesti Posti ebameeldivates tingimustes hakanud nägema hoopis võimalust tõsta oma veoressursi efektiivsust. Tavaliselt on vedajad huvitatud päevastest vedudest.
Kuid Eesti Posti veod toimuvad öisel ajal ja vedajad saavad hea planeerimise korral transpordiressurssi peaaegu 100% sõidus hoida, alandades nii oma püsikulusid.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele