• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,06%38 762,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,06%38 762,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,11
  • 27.11.08, 15:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veskimägi: riik tegi osaluse müügiga lolli vea

Eesti tegi omal ajal Estonian Airi osaluse müügiga lolli vea ning seetõttu oleme rumalas olukorras, ütles ettevõtja ning kaubandus-tööstuskoja juhatuse liige Enn Veskimägi.
"Tänases olukorras on meil kaks varianti. Kas me ostame osaluse ise SASilt välja, või kui selleks meil võimalused puuduvad, siis tuleb müüa ja panna tingimused, et otsereisid ikkagi suurematesse keskustesse jäävad," kommenteeris Veskimägi. Selge on see, et me ei saa kogu aeg üle maailma lendama hakata üle Stockholmi, lisas ta.
Veskimäe sõnul ei tohi praegusesse juhtumisse suhtuda üleolevalt, tema ütlusel on tegu tõsise probleemiga. "Kui Eesti riik paneb sinna raha juurde, peab seda tegema ka SAS. Eks see ole läbirääkimiste küsimus. On mõistlik, et ettevõtjad annavad majandusministrile omad soovitused. Käituda tuleks tasakaalukalt, sest Eesti huvi peaks olema ikkagi otselennud suurematesse keskustesse," ütles ta.
Veskimägi soovitas kokku kutsuda lennufirma aktsionäride erakorraline koosolek. "Juhtumis on kolm osapoolt ning selline nõue praegusel kujul normaalne ei ole," vastas ta küsimusele, kui eetiline on rootslaste tegevus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SASi huvid on Veskimäe sõnul praegu Stockholmis või Riias. Nii võimegi jääda väikeseks transiitlennuväljaks, lisas ta. "Kui vaadata, kuidas Riia on käitunud, siis neil on oma 60 hästitoimivat liini. Täbaras olukorras oleme küll," ütles Veskimägi.
1996. aastal müüs Eesti riik 66 protsenti Estonian Airi aktsiatest. Erastamiskonkursi võitis Taani lennukompanii Maersk Air koostöös Eesti investeerimisfirmaga Balti Cresco Investeerimisgrupp. Selle tulemusena jäi Eesti riigi omandusse 34%, Balti Cresco Investeerimisgrupile 17% ning Maersk Airile 49% aktsiatest.
2003. aastal müüs Maersk Air oma 49% osaluse SAS Grupile. Täna on Estonian Airi omanikud Eesti riik (34%), AS Cresco (17%) ja SAS Grupp (49%).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele