Page Not Found

  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,09%6 291,91
  • DOW 30−0,4%44 306,36
  • Nasdaq −0,06%20 872,17
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,09%6 291,91
  • DOW 30−0,4%44 306,36
  • Nasdaq −0,06%20 872,17
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • 27.11.08, 12:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helenius: Estonian Air jätkaku iseseisvana

Estonian Airi tuleks SASile müümise asemel kaasata täiendavad investorid, usub ärimees Joakim Helenius.
"Kui valitsus tahab, et Tallinnast oleks rohkem otseühendusi Euroopa linnadega, on parem iseseisev Estonian Air," leidis Helenius. Ta hoiatas, et kui Eestisse lendamiseks peab ümber istuma, on suur oht muutuda perifeeriaks.
Estonian Airist ei saa Heleniuse sõnul mõelda kui suvaliselt firmast. "See on Eesti õhuühendus muu maailmaga. SAS tahab ainult, et Estonian Air veaks kliente nende keskustesse nagu Stockholm ja Kopenhaagen. Nad ei ütle seda küll välja, kuid alati on nii, et suur lennufirma ostab väiksema, et oma kasumlikkust tõsta," selgitas ta SASi ostuhuvi võimalikke tagamaid.
Helenius leidis, et SASile müümise asemel peaks mujalt kapitali juurde leidma ja kaasama täiendavaid investoreid. "Küsimus on, milline oleks pikkajaline kasumlik strateegia Estonian Airile. Kõik lennufirmad on aegajalt lühiajaliselt kahjumis, eriti praeguses majandussituatsioonis. Väikesed lennufirmad on leidnud huvitavaid turunišše, kus nad kasumlikult tegutsevad. Küsimus on, milline nišš sobiks Estonian Airile," arutles Helenius.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Helenius tõi välja, et Eestile on otseühendused vajalikud, sest need meelitavad siia ärimehi ja investoreid, aga ka turiste. "Kui paljud viitsiksid siia lennata, kui peab vahemaandumisi tegema," tõstatas ta küsimuse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele