Sellel neljapäeval avaldatavad USA
jaemüüjate müüginumbrid tulevad analüütikute sõnul üsna trööstitud, kirjutab
CNN.
Analüütikud prognoosivad samade poodide, mis on vähemalt aasta avatud olnud, müügi vähenemist novembris 2,4%. Kui nii, siis oleks see kõige nõrgem tulemus alates 2000. aastast, mil Thomson Reuters numbreid koguma hakkas. Eelmise aasta novembrikuus tõusid samade poodide müüginumbrid aga 4% aastataguse ajaga võrreldes.
Statistikat peetakse riigi 34 suurima jaemüüja üle nagu näiteks Wal-Mart, Target, Gap ning J.C. Penney.
Kuigi "musta reede" müük oli statistika järgi tugevam kui eelmisel aastal, võib olla põhjuseks lihtsalt jaemüüjate suuremad allahindlused. USA jaemüüjate föderatsiooni andmetel müüdi "mustal reedel" 7,2% rohkem kui aasta tagasi. Kuid vaatlejad on täheldanud ka seda, et peale "musta reedet" oli laupäeval ning pühapäeval keskustes oluliselt vähem külastajaid kui varasematel aastatel.
Kui jaemüüjate nimistust eemaldada Wal-Mart, kes siiani on kõige paremini suutnud majanduslanguses ellu jääda ning ka müüki suutnud kasvatada, võib samade poodide müüginumbrid aastaga väheneda isegi 6,9%, prognoosib Thomson Reuters. Wal-Mart poodide müük on aastaga kerkinud 6%.
Paljud analüütikud on alandanud veelgi pühadehooaja müüginumbrite prognoose. America's Research Groupi Britt Beemer prognoosib müügi vähenemist 3,5%. Tema varasem prognoos oli 1%. Global Hunter Securities Richard Hastings on veelgi negatiivsem, prognoosides 6-8%-list müügi kukkumist.
On ka üksikuid optimiste. Customer Growth Partnersi president Craig Johnson ootab poodide müügi kasvuks hoopiski 2,5-3%.
"Must reede" on ametlik avalöök pühadehooaja osturallile. Jaemüüjad teenivad novembris ning detsembris rohkem kui 50% oma terve aasta kasumitest.