• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 02.12.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiisitõus kergitab vedajate hindu

Kohe ja otseselt uus aktsiisitõus neid ei mõjuta, kuna Itellal autod praktiliselt puuduvad. Samas peab keegi vedama Itella treilereid, ja see sõltub alltöövõtjatest. "Seni pole nad meiega sel teemal kontakti võtnud," nentis Merisalu.
Ka OÜ Kopra Transport tegevjuht Taavi Välisson oli aktsiisitõusu pärast murelik. "Kindlasti avaldab see tõus mõju," ütles ta. Aktsiisitõusu tingimustes jääb vaid üle tõsta veohindu. "Samuti tuleb nüüd olla efektiivsem, kuid sedagi ei saa ju teha lõpmatuseni - juhid on ka inimesed," nentis Välisson.
Hindade tõstmine oleneb tema sõnul aga ka turuvõimalustest. "Samas tuleb aeg-ajalt jälle hinna allasurujaid," ütles ta. Välissoni sõnul püüab tema ettevõte mitte minna kaasa hinna allalööjatega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eks need põhilised allalööjad ole ikka mujalt Baltimaadest tulnud vedajad, märkis ta. Kohalikke dumpingutegijaid on ka, kuid neid ei soovinud Välisson nimetada.
Võimalike kokkuhoiukohtadena nimetas ta esmajoones kontoripoolt, püsikulusid, samuti tuleb kõne alla remondi- ja hoolduskulude vähendamine.
Rahalisi raskusi tekitavad ka veoteenuse eest võlgu jääjad. "Oleme üritanud pandiõiguse rakendamist vältida. On kliente, kes tegelikult on maksevõimelised, kuid nad lihtsalt venitavad," oli ta kuri.
"Samas kütusefirmad tasude ootamisega ei venita, nad keeravad lihtsalt kraanid kinni, näiteks meie neile võlgu jääda ei saa," tõdes Välisson.
Tallinki aktsiisitõus eriti ei puuduta. "Meid see aktsiisitõus suurt ei mõjuta, tegeleme ju ekspordiga," teatas laevafirma juhatuse liige Lembit Kitter.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele