• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,4%38 944,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,4%38 944,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • 26.01.10, 19:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Spyker ostab Saabi

USA autotootja General Motors müüb Rootsi autotootja Saabi Hollandi sportautode tootjale Spyker.
Spyker nõustus maksma Saabi eest 74 miljonit dollarit rahas ning 326 miljonit dollarit eelisaktsiates tehingu järel tekkivas firmas, vahendas agentuur Bloomerg.
Tehing, milleks Rootsi riik nõustus andma Saabile garantii 400 miljoni euro (563 miljoni dollari) suurusele laenule Euroopa investeerimispangalt, loodetakse lõpule viia veebruaris.
Saabi suurim tehas Rootsis Trollhättanis annab tööd 3500 inimesele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Itaalia autotootja Fiati juht Sergio Marchionne, kes oli ise mullu huvitatud Saabi ostmisest paketis Opeliga, on Saabi tuleviku osas Hollandi omanikuga skeptiline.
„Mulle meeldib Saabi automark, kuid väga raske on olla kasumlik nišitootja,“ ütles Marchionne. „Kui mul on tööstusharust õige arusaamine ning sellest, mida uute mudelite arendamiseks vaja on, siis usun ma, et väikefirmad marginaliseeruvad üha enam.“
Saab on üks neljast automargist, millest GM loobuda tahab, et keskenduda sellistele markidele nagu Chevrolet, Buick, GMC ja Cadillac. Peale Saabi loobub GM veel Pontiacist, Saturnist ja Hummerist. Mullu novembris otsustas GM ootamatult Opeli müügist loobuda.
Rootsi sportautode tootja Koenigsegg Group AB, mida toetas Hiina Beijing Automotive Industry Holding, loobus Saabi ostutehingust mullu novembris. Beijing Auto omandas hiljem 200 miljoni dollari eest Saabi tehnoloogiat, et seda oma autodes kasutada.
Saabi müük kahanes USAs mullu 59% 8680 autole. Euroopasse oli novembri seisuga müüdud 25 093 autot, samuti eelnenud aastaga võrreldes 59% vähem. GM on juba alustanud firma likvideerimist.
Saabi juured viivad tagasi Rootsi lennukifirmani Svenska Aeroplan AB, mis asutati 1937. aastal, et tagada Rootsile oma lennukitööstus. Kümme aastat hiljem valmistas ettevõte esimese auto.
1990. a omandas GM Saabis osaluse ning võttis aastal 2000 firma täielikult üle.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele