Kuigi mulla- ja muude ettevalmistustöödega on Koidula raudteepiirijaamas tegeletud juba kaks aastat, sai suurobjekt nurgakivi alles täna, kui sümboolne silinder betoneeriti pidulikult jaamahoone vundamenti.
Objekti tellija, Riigi Kinnisvara ASi juhatuse esimehe Jaak Saarniidu kinnitusel ei ole neil mingit kahtlust, et umbes üks miljard krooni maksev piirijaam valmib tähtajaks ehk järgmise aasta 1. juuliks. „Piirijaama kompleksi rajamise riigihangete süsteemis on täna selline seis, et eile avasime pakkumisümbrikud ka viimase ehitushanke, raudteevaguneid läbi valgustava statsionaarse röntgenikompleksi soetamiseks,“ ütles Saarniit ja lisas, et laekus kaks head pakkumist. RKAS on Koidula raudteepiiripunkti rajamiseks korraldanud tänaseks kokku kümmekond erinevat riigihanget.
Põlva maavanema Priit Sibula kinnitusel on Koidula raudteepiirijaam Eesti riigi suurim investeering Kagu-Eestisse. „See on märk ajaga kaasas käimisest,“ lausus Sibul ja avaldas lootust, et täna nurgakivi saanud jaamahoonel saab olema majakastaatus. „See on esimene hoone, mida näevad siitkaudu Eestisse või Euroopasse saabuvad reisijad, või viimane, mida näevad lahkujad,“ näitlikustas Sibul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi teede ja raudteeosakonna asejuhataja Tõnis Laks rõhutas, et Koidula raudteepiirijaam on üks väheseid objekte, mille rahastamisega on täna kõik korras. „Selle aasta summad on eelarves olemas ja sellele viimasele 20 miljonile, mis jääb järgmisse aastasse, on ka juba lipik külge pandud,“ süstis Laks optimismi.
Koidula raudteepiirijaama kogumaksumusest kolmandiku ehk veidi üle 300 miljoni krooni kannab riik. Ülejäänud projektist rahastavad RKAS ja AS Eesti Raudtee, kes investeerivad raudtee infrastruktuuri veidi üle 600 miljoni krooni.
RKASi Koidula projekti direktori Urmas Leinfeldi andmeil laiub piirijaama töömaa ehk arendusala ligi sajal hektaril ja objekt ulatub ühest otsast ehk Venemaa piirilt teise otsa ligi kümme kilomeetrit. Raudteepiirijaama tarbeks võõrandas riik kokku 26,5 hektarit eramaad.
Koidula raudteepiirijaama territooriumil alustati raietöödega 2008. aasta kevad ja ulatuslike mullatöödega 2008. aasta augustis. Raudtee ehitamisega tulevases Koidula jaamas ja Valga-Petseri peateel alustati eelmise aasta augusti lõpus. Kokku rajatakse Koidula piirijaama 25,4 kilomeetrit raudteid, kõige laiemasse ossa, jaama endasse tuleb kümme rööpapaari.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hoonete peatöövõtja AS Koger & Partnerid ehitab järgmise aasta juuniks lisaks täna nurgakivi saanud kolmekordsele jaamahoonele veel kahekordse tolli- ja veterinaarkontrolli hoone, vedurite ja vagunite hooldamise hoone ning mitmeid väiksemaid hooneid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!