• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.02.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vladimir Jakunin: koostöö raudteel saab korda

Jakunin kiitis eestlasi püüdluse eest korrastada lääne-ida vahelist vedu, samuti tänas ta president Ilvest valmiduse eest lükata siinne seisak liikuma.
"Koostöö raudteel saab korda," lubas ta. Näiteks võrreldes autoveoga on raudteeveo eelised massides ja mastaapides. Korda on siin piiriületamisel enam kui autoveos, kinnitas Jakunin.
Jakunin rääkis, et raudteevedajate ja autovedajate tollikontroll on erinev. "Dokumentide mass on ju ka erinev," osutas Jakunin piiriületuse kitsaskohale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühelt poolt on autoveo tollimine masina kohta kiirem kui rongi kohta, kus dokumentide mass on oluliselt suurem. Samas saab rongiga korraga enam üle piiri ja lisaks on see ka korrastatum, samuti on varguste-pettuste osa väiksem.
"Eriti oluline on, et Eesti päritolu euroliidu transpordikomissar aitaks luua uue transiidikoridori. See oleks lääne-Vene-Aasia transiit," pani Jakunin lootusi Siim Kallasele.
Jakunini sõnul on raudtee rahvuslik rikkus nii Venemaal kui ka Eestis ja nüüd on tähtis selle rikkuse ümber luua toimiv poliitika. "Loodan, et Eesti valitsejad saavad aru, et turg otsustab kõik ja sellele tuleb orienteeruda," viibutas ta sõrme.
Barjääride ühe ületamise hoovana mainis ta veotariifide ühtlustamist.
Venemaa idapiirilt kuni euroliidu piirini saaks teha transiiti senise 14 päeva asemel koguni 7 päevaga, selgitas Venemaa Raudtee president ja kinnitas, et veotariifide ühtlustamine aitaks sellele kaasa. Samas sõltub koostöö väga palju ka maailmamajanduse olukorrast.
Veoärimees Marcel Vichmanni sõnul jääb eestlastel raudteel ikka vaid üle pealt vaadata, mis Venemaalt tuleb. "Kõige olulisem asi on häid suhteid hoida, sellest tuleneb kõik ja siis vastavalt olukorrale tuleb kohaneda," osutas Vichmann Venemaaga suhtlemise paratamatustele.
Vichmanni arvates Eestil endal raudteeäri pole. "Eesti Raudtee kasutab neid võimalusi, mis Venemaalt tulevad. Siin iseseisvat äri teha on väga keeruline," ütles ta.
Küsimusele, kas Eesti Raudtee on kõik oma võimalused ära kasutanud, vastas Vihcmann: "No alati saab paremini, kuid ega neid võimalusi väga palju ei ole olnud."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele