Sel nädalal said paljud Toyota omanikud telefonikõne importijalt, kes võimaliku gaasipedaaliprobleemi tõttu kontrollib üle ligi 3300 sõidukit Eestis.
„Töö on alanud ja kutsume kliente teenindustesse,“ ütles Toyota Baltic juht Alar Metsson. „On kliente, kes on juba ise meile helistanud,“ lisas ta. Toyota on kutsunud võimaliku gaasipedaali rikke tõttu tagasi miljoneid sõidukeid. On tuvastatud, et gaasipedaali kulumisel võib halvimal juhul pedaal kinni kiiluda.
Metsson ütles, et autoomanikud on kontrolli suhtunud mõistvalt.Kontrolli saab minna kõikides Toyota esindustes üle Eesti ning see röövib kliendi ajast ca pool tundi. Metssoni sõnul suudab Toyota kõik kontrolli kutsutud autod teenindada ära paari nädala jooksul.
„Oleneb sellest, kuidas me klientidega ühendust saame. Eriti puudutab see varasematel aastatel, 2005. aastal ostetud autosid,“ selgitas Metsson. „Kontrolli kutsumine on ennetav meede, et tagada kõrge turvalisus,“ lisas Metsson. Kui palju tuhandete autode kontrollimine ettevõttele lisakulu toob, ta öelda ei osanud. Välisajakirjanduses on öeldud, et kogu tagasikutsumise kulu ületab erinevateks garantiitöödeks ja ettenägematuteks asjaoludeks mõeldud 2 mld dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ehitusfirma YIT haldusspetsialist Pavel Rambak ütles, et neil on 60 Toyotat, kuid kõik kontrolli neist ei pea minema.
„Meil juba autod käivad kontrollis, see on iga autokasutaja vastutusel ja ta peab leidma selleks aja,“ ütles Rambak. Ta lisas, et kuulis Toyota mudelite gaasipedaaliprobleemist ajakirjanduse vahendusel esimest korda ning mitte ükski autokasutaja pole kurtnud ei gaasi-ega piduripedaali üle.
„Kontroll ei tee kunagi paha. See on ikka parem, kui asi maha vaikitakse,“ lisas Rambak.
Toyota Baltic juht Metsson toonitab, et Euroopas pole siiani pedaalivea tõttu juhtunud ühtegi liiklusavariid. Ta ei oska kommenteerida juhtumeid Ameerika Ühendriikides.
Tänu Toyota kampaaniale, kontrollitakse üle ka Toyotaga samas tehases valmivad Citroen´id ja Peugeo´d.
Autode tagasikutsumine täiendavasse kontrolli või tegema parandustöid pole autotootjate puhul sugugi erakordne ning seda on teinud paljud firmad.
Paljude, sh Jaapani meedia arvates on kogu kõmu alguse saanud Ameerika Ühendriikidest, sest sealne autotööstus vaagub hinge ning Toyota on peamine konkurent, kes on võitnud suure turuosa.
Tagasi kutsutakse Toyota mudelid:
Artikkel jätkub pärast reklaami
• AYGO (veebruar 2005 – august 2009)• iQ (november 2008 – november 2009)• Yaris (november 2005 – september 2009)• Auris (oktoober 2006 – 5. jaanuar 2010)• Corolla (oktoober 2006 – detsember 2009)• Verso (veebruar 2009 – 5. jaanuar 2010)• Avensis (november 2008 – detsember 2009)• RAV4 (november 2005 – november 2009)Samuti kutsutakse tagasi 52 903 Toyota Priust seoses ABS süsteemiga.
*Ford Windstar ja Explorer, 1998. aastal USAs toodetud autod.
Euroopa Komisjoni määrusega on sel aastal tagasi kutsutud rida sõiduautosid:
Püsikiirushoidja lüliti ülekuumenemine, mis võib tekitada tuleohu.*Volvo XC60-kütusetorude ebapiisav kinnitus, mis võivad tekitada tuleohtliku olukorra.*Škoda Roomster (osa partiist) Tagaistme keskmise turvavöö keel võib suurematel koormustel puruneda.*Ford Focus C-Max 1,6 TDI (1.06.2006-25.01.2007)Radiaatori ventilaatori elektroonikamoodul võib maanteesoola tõttu korrodeeruda ja süttida.*Land Rover Defender (07.06.2007-13.02.2008)Vahekasti võimaliku õlilekke tõttu võib hakata käsipidur kallakul libisema.*Chrysler/Jeep Cherokee (2001-2004) Ülekuumenev istmesoojendus, mis võib tekitada tuleohu.*Audi Q5 (dets.2008-mai.2009) A-piilari kate võib turvapadja avanemisel lahti tulla ning kabiini paiskuda.*Suzuki Alto 1,0 5d Kütusepumba võimalik leke võib tekitada tulekahju.*Toyota iQ/Yaris/Auris/Corolla/Verso/Avensis/RAV4Harvadel juhtudel on võimalik, et gaasipedaal võib osaliselt allasurutud positsioonis kinni jääda.*Toyota Prius (osa partiist, kokku 785 autot)ABS programmi võimalikud tööhäired, mis võivad takistada pidurdusjõu kontrolli tööd.*Peugeot 107 ATM-ESP (osa partiist, kokku 804 autot)Põhjus: Harvadel juhtudel on võimalik, et gaasipedaal võib osaliselt allasurutud positsioonis kinni jääda.*Citroen C1 MAP (osa partiist)Harvadel juhtudel on võimalik, et gaasipedaal võib osaliselt allasurutud positsioonis kinni jääda.*Citroen C2, C3, C3 Pluriel, C8, Jumpy (2006-2009)Esituled võivad sõidu ajal iseenesest kustuda.*Honda Jazz (osa partiist)Vihmavesi võib sattuda aknatõstukilülitini ja tekitada niiskuse käes ohu üle kuumeneda ning süttida.*Suzuki Swift 1,3 ja 1,5 (osa partiist)Katmata kütusevoolik mootori alaosas, mis võib saada sõidu ajal vigastada ning auto põlema süüdata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!