• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,31%39 910,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,31%39 910,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • 13.09.10, 18:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: riigikogu pole pädev Eesti Energiat hindama!

"Teeme suure vea, kui arutame riigikogus, kas ühel või teisel ettevõttel on reklaami vaja," ärritus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täna riigikogus opositsiooni rünnakuid pareerides.
"Teid huvitab ainult see, et esitada küsimusi, mida Põhjarannikus või Narvskaja Gazetas tsiteerida!" kurjustas Parts. "Milleks Coca-Cola reklaami teeb, kui tal on suur turg juba olemas? Neid asju tuleb vaadata natuke detailsemalt kui 30 aastat tagasi, sellist olukorda lihtsalt ei ole enam!"
Keskerakondlane Lembit Kaljuvee süüdistas Partsi pidevas elektrienergia hinnatõusus viimase kolme aasta jooksul, mis tulenevat reklaamikampaaniatele mõttetult kulutatud rahast. Kas Eesti Energial pole raha kuhugi mujale paigutada kui reklaamikampaaniasse? Kas kampaania oli seotud võimaliku aktsiaemissiooniga? päris Kaljuvee.
Partsi sõnul peab Eesti Energia tegutsema avatud turul ja kliente hoidma, seetõttu on vaja ka reklaami teha. "Vabaturu toodete reklaami paigutatud raha teenitakse tagasi samade toodete müügist, mitte reguleeritud turult või võrgutasudest," rääkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2010 reklaamikulud olid järgmised: 1) rohelise energia kampaania - 0,6 mln krooni; 2) Eesti Energia tegevust ja mitmekesist tootmist tutvustav kampaania - 1,5 mln krooni; 3) elektriohutuse sotsiaalkampaania - 0,9 mln krooni.
Partsi sõnul kasutab Eesti Energia reklaamiagentuuride Tank ja Divisjon abi. Ühtlasi eitas Parts Eesti Energia soovi reklaamikampaaniatega võimalikult aktsiaemissioonilt paremat lõikust võtta.
"Tõesti on suur tõde see, et firma, mis teenib 2 miljardit krooni kasumit, kulutab reklaamile 3 miljonit krooni, pole see jutt, mida riigikogus rääkida," tunnistas Kaljuvee lõpuks. Tema sõnul olevat aga ümbernurga ja ründavate küsimuste põhjus see, et Eesti Energia on viimastel aastatel tegelenud peamiselt muude projektide kui kohaliku elektritootmise kaasajastamisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele