• Jaga lugu:

    Politsei võiks suurendada raskeveokite kontrolli

    "Raskeveokite tehnilise olukorraga on suur probleem ja sellega peab kindlasti tegelema. Vanemaid ja ohtlikke autosid on meie teedel palju," kommenteeris olukorda transporditeenuseid pakkuva Aviator OÜ tegevjuht Urmet Maripuu.
    Lisaks kannatab Maripuu sõnul ettevõte, kes ise jälgib töö- ja puhkeaja seadust, kui konkureeriv ettevõte seda eirab. "Seaduserikkujad jõuavad pikemaid vahemaid läbida ja sõidavad kiiremini, kuid on seejuures liikluses ohtlikud," ütles ta.
    Maripuu arvates rikutakse töö- ja puhkeaja seadust erinevate osapoolte huvidest. Esiteks - mida kiiremini autojuht sõidab, seda kiiremini saab ring täis ja on võimalik startida uuele. Teinekord on tema sõnul huvi ka autojuhtidel, sest nad jõuavad Eestisse tulles kiiremini koju. "Sõidavad oma ketta nii-öelda mustaks ja saavad puhkusele ühe öö võrra rutem," ütles ta. Mõnikord võib peale jääda ka tellija soov, kes tahab oma kaupa ruttu kätte saada.
    Rahvusvaheliste kaubavedudega tegeleva Olbtar ASi juhataja Toomas Olbrei kinnitusel peavad rahvusvaheliste vedude ettevõtted kõiki norme hoolega jälgima. "Lääneriikides on trahvid lihtsalt väga suured," ütles Olbrei.
    KA ML-Transport ASi juhatuse esimehe Meelis Lonni arvates tuleb seaduserikkumisi ette rohkem siseriiklike vedude puhul. "Välismaal on kontroll nii tugev, et ükski autojuht ei võta nii suurt riski enda ega oma ettevõtte kanda. Vastasel juhul kulub trahvi tasumiseks rohkem, kui veoteenuse osutamise eest saab," mainis Lonn.
    Autotranspordi ettevõtte Elstera ASi juhatuse liige Ivo Elster põhjendas normide rikkumisi keerulise olukorraga majanduses. "Kuna konkurents on väga tihe, siis püütaksegi väiksemate kuludega hakkama saada. Nii on üha rohkem vedajaid ellujäämise nimel sunnitud minema üle kehtestatud piiri," ütles Elster.
    Maripuu arvates oleks vaja kontrolli karmimaks muuta. "Aitaks mitte niivõrd karistuste suurendamine, vaid kontrolli tihedamaks muutmine," lausus ta.
    Praegu on seda Maripuu arvates ääretult harva ja tihti ei tea politsei, mida ja kuidas üldse kontrollida. "Meie politsei on võib-olla rohkem turvavöö peal väljas," lisas ta.
    Elster jagab arvamust, et ainult karm karistamine ei ole parim lahendus ja pigem peaks muutma hoiakuid ning arusaamasid. Seaduserikkumiste vähendamiseks tuleb jätkata veokite kontrolli ja seda mitte ainult kampaania korras.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Nasdaqi indeks ainukesena plussis
USA börsil lõppes päev kahetiselt, kui investorid analüüsisid tehnoloogiahiidude tulemusi ning Föderaalreservi avaldust, vahendab Reuters.
USA börsil lõppes päev kahetiselt, kui investorid analüüsisid tehnoloogiahiidude tulemusi ning Föderaalreservi avaldust, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: tulemuste sadu ning Hiina hirmud börsil
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Lahkuv juht: Ragn-Sells saab endale ägeda uue juhi
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.