• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Politsei võiks suurendada raskeveokite kontrolli

    "Raskeveokite tehnilise olukorraga on suur probleem ja sellega peab kindlasti tegelema. Vanemaid ja ohtlikke autosid on meie teedel palju," kommenteeris olukorda transporditeenuseid pakkuva Aviator OÜ tegevjuht Urmet Maripuu.
    Lisaks kannatab Maripuu sõnul ettevõte, kes ise jälgib töö- ja puhkeaja seadust, kui konkureeriv ettevõte seda eirab. "Seaduserikkujad jõuavad pikemaid vahemaid läbida ja sõidavad kiiremini, kuid on seejuures liikluses ohtlikud," ütles ta.
    Maripuu arvates rikutakse töö- ja puhkeaja seadust erinevate osapoolte huvidest. Esiteks - mida kiiremini autojuht sõidab, seda kiiremini saab ring täis ja on võimalik startida uuele. Teinekord on tema sõnul huvi ka autojuhtidel, sest nad jõuavad Eestisse tulles kiiremini koju. "Sõidavad oma ketta nii-öelda mustaks ja saavad puhkusele ühe öö võrra rutem," ütles ta. Mõnikord võib peale jääda ka tellija soov, kes tahab oma kaupa ruttu kätte saada.
    Rahvusvaheliste kaubavedudega tegeleva Olbtar ASi juhataja Toomas Olbrei kinnitusel peavad rahvusvaheliste vedude ettevõtted kõiki norme hoolega jälgima. "Lääneriikides on trahvid lihtsalt väga suured," ütles Olbrei.
    KA ML-Transport ASi juhatuse esimehe Meelis Lonni arvates tuleb seaduserikkumisi ette rohkem siseriiklike vedude puhul. "Välismaal on kontroll nii tugev, et ükski autojuht ei võta nii suurt riski enda ega oma ettevõtte kanda. Vastasel juhul kulub trahvi tasumiseks rohkem, kui veoteenuse osutamise eest saab," mainis Lonn.
    Autotranspordi ettevõtte Elstera ASi juhatuse liige Ivo Elster põhjendas normide rikkumisi keerulise olukorraga majanduses. "Kuna konkurents on väga tihe, siis püütaksegi väiksemate kuludega hakkama saada. Nii on üha rohkem vedajaid ellujäämise nimel sunnitud minema üle kehtestatud piiri," ütles Elster.
    Maripuu arvates oleks vaja kontrolli karmimaks muuta. "Aitaks mitte niivõrd karistuste suurendamine, vaid kontrolli tihedamaks muutmine," lausus ta.
    Praegu on seda Maripuu arvates ääretult harva ja tihti ei tea politsei, mida ja kuidas üldse kontrollida. "Meie politsei on võib-olla rohkem turvavöö peal väljas," lisas ta.
    Elster jagab arvamust, et ainult karm karistamine ei ole parim lahendus ja pigem peaks muutma hoiakuid ning arusaamasid. Seaduserikkumiste vähendamiseks tuleb jätkata veokite kontrolli ja seda mitte ainult kampaania korras.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Krüptoturul suur langus: bitcoin poole aasta madalaimal tasemel
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Bitcoin langes täna poole aasta madalaimale tasemele ja ligi veerand miljonit kauplejat oli sunnitud positsioonid sulgema kui krüptovaluutad tehnoloogiaaktsiate kannul langemist jätkasid.
Tehniline viga lükkas Tallinki reisi Turust Stockholmi päeva võrra edasi
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Tallinki laeva Baltic Princess reis Turust Stockholmi lükkus tehnilise vea tõttu päeva võrra edasi, kirjutab Iltalehti.
Raadiohommikus: rikkaks aastal 2022. Aga ka sõjaohust
Reedeses hommikuprogrammis räägime edukast investeerimisest aastal 2022 ning julgeolekuolukorrast kaitseväe juhataja Martin Heremiga.
Reedeses hommikuprogrammis räägime edukast investeerimisest aastal 2022 ning julgeolekuolukorrast kaitseväe juhataja Martin Heremiga.