Aivar Hundimägi • 28. september 2010 kell 13:23

Seli hakkas end kaitsma valega

Äripäeva artikli "Riigi abikäsi aitas Selil Taskut täita" peale saatis moe-ja vabaajakeskus Tasku PR-firma pressiteate, mis on hea näide valetamisest ja avalikkusega manipuleerimisest.

Eile Äripäeva ajakirjanikule intervjuud andes kinnitas Neinar Selile kuuluva Tasku juht Eveli Opmann: "Eks neid, kes korraga nii suurt pinda rendivad, on vähe.". Samuti nimetas Opmann ise eile, et kokku on Taskus 4000 ruutmeetrit büroopinda, millest riik rendib 500 ruutmeetrit. Majandusaasta aruande kohaselt on büroopinda küll 6300 ruutmeetrit.

PR-esindaja nõustamisel on aga ööga toimunud justkui Opmanni ümbersünd. Hommikul laiali saadetud pressiteates ütleb ta: "Samas on Kohtute raamatupidamiskeskuse näol tegemist väikese kliendiga – kokku 13 000 ruutmeetri suurusest büroopinnast võtab keskus vaid ligi 500 ruutmeetrit,“ sõnas Opmann pressiteates.

Kuidas sai 4000 ruutmeetrist ühe ööga 13 000 ruutmeetrit ehk olulisest rentnikust imepisike? Väga lihtsalt.

Selleks, et justiitsministeeriumi allasutuse mõju vähendada on pressiteate koostamisel PR-firma võtnud aluseks kogu Emajõe Ärikeskuse büroopinna. "Unustades" aga mainimata, et leping sõlmitakse ASi Tasku Keskusega (nüüd Ülikoolilinna Ärikeskus).

Vale on Neinar Selile kuuluva ettevõtte palgal oleva PR-firma väide, et Äripäev eksitas tänases paberlehes lugejaid. Ühtegi faktiviga ei suuda selle väite esitanud PR-firma Hamburg & Partnerid artiklist leida. Samas sisaldab aga ajalehte vassimises süüdistav pressiteade ise avalikkust eksitavat infot. 

Tavaliselt väldivad PR-firmad nii otsest valetamist. Miks otsustas Neinar Seli tema väitel ausalt võidetud konkursi õigustamiseks hakata kasutama valetamist ja vassimist?

Hetkel kuum