Trend on sõber, kui suudad seda leida. Vaatasin Dow Jonesi tööstuskeskmisesse kuuluva 30 ettevõtte aastapikkust graafikut ja valisin välja kolm ilusamat tõusutrendis liikuvat aktsiat.
Kõige kaunimalt on liikunud traktoritootja Caterpillar. Aktsia on suhtarvude poolest kallis, kuid trendijärgijatele investoritele ei olegi suhtarvud nii tähtsad, nemad plaanivad hoida aktsiat, kuni see on tõusutrendis. Vaadatakse siiski hinda ja selle liikumise suunda, mitte suhtarve. Teine ilusalt liikuv aktsia on keemiakontsernil Du Pont. See on ka soodsalt hinnatud, kui vaadata hinna-kasumi suhet. Aktsia dividenditootlus on esmaspäevase sulgemishinna alusel 3,6 protsenti. Kolmandal kohal on toiduainetööstuse Kraft Foods aktsia.
Nii ideaalilähedaselt pikaajalises tõusutrendis liikujat nagu minu portfellis paar aastat olnud Briti luksuskaupade tootja Burberry aktsia Dow komponentaktsiatest siiski ei leidnud.
Sarnaselt moega muutuvad trendid ka börsil. Nagu eelmise trendi järgi riietujat võidakse vaadata imelikult, isegi kui rõiva kandja on sellesse armunud, muutuvad ka trendid börsil ja üksikute aktsiate osas. Kui aktsia suund muutub, siis moekriitikute põlastavate pilkude asemel on oht, et investor eraldatakse rahast, kui selles suunas ise midagi ette ei võeta.
Suuremal osal investoreist on enamasti õigus, kui nad järgivad trendi, kuid trendi alguse ja lõpu tabamine on keeruline. Üheks võimaluseks riski vähendada on panna paika tase, kustmaalt aktsia müüakse. See oleneb investori riskivalmidusest. Pikaajalisel investoril võib selleks olla näiteks 10-15 protsenti. Parem on võidetust vähem käest anda, mis sunniks kasumivõttu või kahjumipiiri veel väiksema protsendiga määratlema. Sellisel juhul on aga oht, et tõusutrend jätkub, kuid vahepealne lühiajaline turukõikumine paneb aktsiast loobuma.
Trendis karjana tormajate vastandiks on põhjaõngitsejad, kes püüavad ebapopulaarseid kukkunud või veel kukkuvaid aktsiaid kätte saada, lootes, et aktsia hakkab tõusma. Aga see on juba teise loo teema.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele