Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka advokaat vajab reklaami

    Majandustegevuse üldosa seaduse eelnõust jäi majandusministeeriumi ettepanekul välja punkt, mis oleks kaotanud advokaatide reklaamipiirangud.
    Advokaatide seas on erinevaid arvamusi, millises ulatuses võiksid nad oma tegevust reklaamida. Konservatiivsema seisukoha järgi on advokaadi reputatsioon ja teiste klientide kaudu leviv info kõige olulisem ja usaldusväärsem teave turule ning avalikkuses ei peaks advokaadid suurt reklaami tegema. Advokaaditeenus on üks neist, mille käigus kliendi ja teenuse osutaja vaheline infovahetus on asümmeetriline - klient oma ettevalmistuse poolest ei ole tavaliselt võimeline hindama, kas advokaat annab head või halba nõu, ning klient peab tegelikult usaldama oma nõustajat ja tema oskusi.
    Avalik reklaam võib tekitada olukorra, kus kliendid hakkavad advokaati valima loosungite järgi ja võivad sattuda nõustajate juurde, kelle tegelik võimekus klienti aidata ei pruugi olla kõige parem - näiteks võib olla tegu alles vastavas valdkonnas tegevust alustava nõustajaga. Klient sellest tavaliselt kohe aru ei saa, probleem võib ilmneda alles hiljem.
    Teisest küljest on reklaam hea võimalus büroo pakutavaid teenuseid teatavaks teha suurele hulgale potentsiaalsetele klientidele ning neil omakorda on võimalik saada rohkem teada, millised bürood ja mis valdkondades õigusteenuste turul tegutsevad. Liberaalsema seisukoha pooldajad näevad advokaaditeenust pigem kui tavalist teenuste äri ja soovivad seda samamoodi turundada ja reklaamida ning muuta klientidele kergemini kättesaadavaks.
    Küsimus ei ole enam selles, kas reklaamikeeld on hea või halb ja kas advokaadid seda tahavad või ei taha. Regulatsioon vajab uuendamist nii ehk teisiti. Euroopa Liidu tasandil on diskussioon lahendatud turu liberaliseerimise ja reklaami lubamise kasuks ning Eestil on kohustus samuti reklaamile rakendatud piiranguid leevendada.
    Veelgi enam. Eesti eripära on see, et oleme üks vähestest riikidest, kus õigusteenust võivad inimestele osutada ja reklaamida nn õigusbürood, kus õigusnõuannet võivad anda ka koolihariduseta inimesed, kellel puudub igasugune õigusalane ettevalmistus, tsiviilvastutuse kindlustus ja kelle puhul klientidel pole mingeid konfidentsiaalsuse ega kutse-eetilisi tagatisi. Kui riik sellist õigusteenust lubab osutada ja vabalt reklaamida, siis puudub ka mõistlik siseriiklik selgitus, miks riik keelab advokaatidel ja advokaadibüroodel oma teenuseid reklaamida. Üldiselt oleks mõistlik seaduses advokaatide reklaam lubada ning seadusega delegeerida piirangute küsimus advokatuurile, ehk võimaldada advokaatide kutseühingul endal enesekorralduslikel alustel kehtestada piirid ja reeglid, millest reklaamimisel tuleb kinni pidada, et säilitada kutse-eetika järgimine.
    Majandusministeeriumi heitlemine reklaamikeeldu kaotava punkti ümber on üsna arusaamatu. Ministeeriumi selgitused on väheinformatiivsed ega anna tegelikku sisulist põhjendust, miks eelnõust punkt välja võeti. Kõikidele asjaosalistele on algusest peale teada, et kehtiv reklaamikeeld ei ole absoluutne, sest erandina on võimalik teatud infot advokaatide ja advokaadibüroode kohta avaldada. Kehtiva erandi mõte on, et ei saa ju keelata advokaadibürool näiteks silti ukse kõrvale panemast ja veebilehel lahtioleku aegu ja muud infot avaldada - vastasel korral pole klientidel võimalik advokaate külastada. Praegune seadus ütleb, et selline teavitamine ei ole reklaam ning seda võib erandina teha. Kust maalt muutub teavitamine sisuliselt reklaamiks, on ebaselge.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Investeerimisplatvormi juht: rikkusest pole kasu, kui meil planeeti enam pole
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
Soomlastelt Mandatumi ostnud Invalda siseneb Eesti turule
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.