Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veoettevõtjad näevad maksul ka häid külgi
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul on kindel, et sõiduautosid nad maksustada ei kavatse, küll on mõte muuta raskeveokimaks maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt.
"Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee," märkis Dinotransi tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind. "Kõrgem maks tõstaks ju logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad," ütles Pind.
Et maksumuudatus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks. "Eesti vedajad on sunnitud teistes riikides ka teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee tasuta olema?" ütles Pind.
Ka Lääne-Viru maavanem ja veofirma Lajos ASi omanik Einar Vallbaum arvas, et Eesti ja välisvedajate suhtes tuleb võrdsus jalule seada. "Kahte maksu kindlasti ei tahaks - see ei oleks õige," lausus veofirma omanik.
Samas tuleb Vallbaumi hinnangul jälgida, et riikidevaheliste kokkulepetega vastuollu ei mindaks. "Eestil on mõne riigiga kokkulepped - Venemaaga näiteks -, et meie seal sõitmise eest ei maksa ja nemad ei maksa siin maanteemaksu. Nüüd peab üle vaatama, et üks leping ja teine leping ei läheks vastuollu," hoiatas ta. Vallbaum pidas ka tõenäoliseks, et sel juhul võib ka Läti Eesti vedajatele maanteemaksu kehtestada.
Kui maanteemaksu kogumisest läheks Eesti teed paremaks, siis on ideel jumet, arvas Applaford ES ASi juht Raivo Nirk. "Kui näeks, et sellest ka Eesti teed paremaks läheksid, siis ma kindlasti pooldaksin seda," sõnas Nirk.
Nirk ütles, et tema otseselt raskeveokimaksu maanteemaksuks muutumisest kasu ega kahju ei saa. "Kui meie maksukoormus sellega ei suurene ja see riigile kasulik on, siis on sellel asjal mõtet," võttis ta asja kokku.