• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 19.10.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veoettevõtjad näevad maksul ka häid külgi

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul on kindel, et sõiduautosid nad maksustada ei kavatse, küll on mõte muuta raskeveokimaks maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt.
"Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee," märkis Dinotransi tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind. "Kõrgem maks tõstaks ju logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad," ütles Pind.
Et maksumuudatus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks. "Eesti vedajad on sunnitud teistes riikides ka teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee tasuta olema?" ütles Pind.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Lääne-Viru maavanem ja veofirma Lajos ASi omanik Einar Vallbaum arvas, et Eesti ja välisvedajate suhtes tuleb võrdsus jalule seada. "Kahte maksu kindlasti ei tahaks - see ei oleks õige," lausus veofirma omanik.
Samas tuleb Vallbaumi hinnangul jälgida, et riikidevaheliste kokkulepetega vastuollu ei mindaks. "Eestil on mõne riigiga kokkulepped - Venemaaga näiteks -, et meie seal sõitmise eest ei maksa ja nemad ei maksa siin maanteemaksu. Nüüd peab üle vaatama, et üks leping ja teine leping ei läheks vastuollu," hoiatas ta. Vallbaum pidas ka tõenäoliseks, et sel juhul võib ka Läti Eesti vedajatele maanteemaksu kehtestada.
Kui maanteemaksu kogumisest läheks Eesti teed paremaks, siis on ideel jumet, arvas Applaford ES ASi juht Raivo Nirk. "Kui näeks, et sellest ka Eesti teed paremaks läheksid, siis ma kindlasti pooldaksin seda," sõnas Nirk.
Nirk ütles, et tema otseselt raskeveokimaksu maanteemaksuks muutumisest kasu ega kahju ei saa. "Kui meie maksukoormus sellega ei suurene ja see riigile kasulik on, siis on sellel asjal mõtet," võttis ta asja kokku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele