Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik loob potentsiaalseid aasta logistikategusid

    Aasta logistikateo konkursile esitati tänavu viis projekti. Erasektori projektidest on teadaolevalt suurima investeringuga ASi Itella Information ja ASi Express Post koostöö lihtkirjade trüki ja kandeteenuse osutamisel. Vaid 0,3 miljoni krooni eest suudeti muuta kiiremaks kirisaadetiste teekond trükist postkastini, kaotades ära kirjade füüsiline sorteerimine kandepiirkondade järgi. Kui vaadata eelmiste aastate töid, siis võiks öelda, et raha logistilistele parendustele tänavu samahästi kui ei kulutatud: 2009. aasta võitja SmartPosti investeering oli 31 miljonit krooni, 2008. aasta võitja Magnum Logisticsi investeering oli 200 miljonit krooni, 2007. aasta võitja A.Le Coq investeering oli 175 miljonit krooni.
    Üks sektor paistis tänavu siiski oma aktiivse tegutsemisega silma. Seal osati leida ressurssi ning majanduslanguse mõjud sundisid tegema asju, mida mõnel puhul oli oodatud juba aastaid.
    Kui kolm aastat tagasi sai erandkorras väljaantud aasta logistikakäki laureaadiks Eesti valitsus, siis tänavu on riigi osalusega algatused positiivselt väga jõuliselt silmapaistnud. Kui praegu ei ole nende algatuste tulemusi veel võimalik kokku lugeda, siis ilmselt järgmisel aastal on nende mõju juba märgata. Aasta logistikateo konkursile jõudis neist tänavu Logistikaklastri projekt.
    Ilmselt jõuab kõige varem käegakatsutavate tulemusteni Talinna Lennujaamas ettevõetud lennujaamatasude reform. Logistikateo konkursile projekti ei esitatud, kuid tulemuste mõjukust - kui palju avarduvad Tallinnast lendamise võimalused - vaadates võib see ka järgmisel aastal olla üks kindel kandidaat peaauhinnale. Kui aastaid hoiti jäika seisukohta, et odavlennufirmade Tallinnasse tuleku nimel ei hakata tegema järelandmisi lennujaamatasudes, siis nüüd sai omaniku ehk riigipoolse rahalise toetuse abil see lõpuks tehtud. Ning kohe ongi Ryanair platsis. Usutavasti on see alles algus uute lennuvõimaluste lisandumisel.
    Avaliku sektori tegutsemisest võib üles lugeda veel hulga projekte, milledel on mastaapsust ja mille mõjudest saame pildi lähiaastatel: lennufirma Estonian Air tagasiostmine SASilt ja ilmselt lennufirma päästmine pankrotist, uute rongide hange 4 miljardi krooni eest, enam kui 100 bussi ostmine saastekvoodi müügist saadava tulu eest, Tartu linnavalitsuse lkorraldatud ühistranspordihange, kus dotatsioon hakkab sõltuma ühistranspordiindeksist ja toob Tartus inimesi vedama 50 uut Scania bussi, lisaks veel mõni mastaapne teede ehituse projekt nagu näiteks Mäo ümbersõit. Loodetavasti jõuab järgmisel aastal neist midagi aasta logistikateo konkursile.
    AS DPD Eesti annab paki saajale võimaluse valida ise endale sobilik saadetise kohaletoimetamise kuupäev ja täpne kellaaeg. Näiteks on juba e-poest ostu sooritades võimalik valida sobiv kohaletoimetamise koht, kuupäev ja kellaaeg.
    DPD Eesti müügi- ja turundusjuhi Janek Kivimurdi sõnul oli kõige keerulisem klientidele üle Eesti võimalikult täpsete kättetoimetamisaegade väljapakkumine - igale postiindeksile vastab konkreetne kellaaegade valik ning veoressursi loogika. Lisaks tuli lõimida veoressursside monitooringu lahendus, et jälgida kättetoimetamisi reaalajas. Seda võimaldab kullerite kasutuses olev skännerite võrgustik. "Iga uues süsteemis vormistatud pakk koos oma kellaaja ja kuupäeva valikuga on kui peo peal ning programm jälgib kokkulepetest kinnipidamist," selgitab Kivimurd.
    Ettevõtte töös nõudis uus teenus pakisorteerimisloogika mõningat muutmist. Näiteks väljastatakse saadetis jaotuskeskusest nüüd päeval, mille saaja on toimetamiseks valinud. Varem väljastati saadetis toimetamiseks vastuvõtmisele järgneval päeval.
    Teiseks ümberkorralduseks on kullerite vabastamine suhtlusest kliendiga. Kliendiga suhtleb vaid kliendiosakonna töötaja. Kulleri peamine ülesanne on toimetada pakke õigel ajal õigesse kohta.
    Väike auhind: ACE Logistics avas igapäevase kaubaveoliini Euroopasse
    Aasta algusest pakub AS ACE Logitics regulaarseid maanteevedusid Euroopasse väljumistega terminalidest igal tööpäeval. Praeguse seisuga on igapäevane kaubaliin 27 Euroopa riigiga.
    Ekspordi suunal annab igapäevane regulaarliin võimaluse klientidel tööd sujuvamalt korraldada, sest võimaldab vältida kaupade kuhjumist nädalalõppudele ning toimetada saadetised kohale senisest kiiremini.
    ACE Logitics Estonia juhatuse liikme Andres Matkuri väitel on regulaar-sed veoliinid omased pakiveol. 100-2500 kg saadetiste puhul selline regulaarsus Matkuri kinnitusel aga veel väga tavapärane ei ole.
    Teenuse teeb keeruliseks kohustus, et igal päeval peab mõlemas suunas väljuma liiniauto, olenemata kaubakogusest. "Teoreetiliselt võib juhtuda, et teatud päeval on kaubakogus null, aga auto peab sellegipoolest väljuma, muidu jääb kogu süsteem seisma," räägib Matkur.
    Kontrollitavate veomahtude ebapiisavus oli ka põhjus, miks varem toimus liiklus kaks korda nädalas.
    Väike auhind: Eesti Post tegi võimalikuks paki saatmise interneti kaudu
    Eesti Posti eesmärk oli luua jaeklientidele lihtne ja mugav võimalus vormistada saadetise andmed, tasuda teenuse eest pangalingi kaudu, tellida kuller ja panna pakk teele kodust lahkumata.
    Samas ei pea väga liikuv klient jääma kindlaksmääratud ajal ootama kullerit, vaid saab sobival ajal kullersaadetise postkontoris ilma järjekorras seismata ja vormistustoiminguid tegemata üle anda. Seega on loodud kliendile valikuvõimalus erinevate kanalite vahel saadetise teele panemiseks. Eesti Post saavutas aga ressursi kokkuhoiu saadetiste vastuvõtul, vormistamisel ja arveldamisel. Klient on teinud ära juba mitmed tegevused, mis tavapäraselt tehti postkontoris klienditeenindaja poolt või vahendusel - saadetise markeerimine, arveldamine.
    Finalist: Itella Information ja Express Post sorteerivad kirju juba enne trükkimist
    Soov konkureerida Eesti Postiga lihtkirjade turul sundis Itella Informationit ja Express Posti leidma lahendus, kuidas sorteerida suur hulk kirju kandesse piiratud aja jooksul.
    Lahendus ei nõudnud suuri investeeringuid sorteerimismasinale. Kaotati kirjade (peamiselt arvete) trükijärgne füüsiline sorteerimine. Tehti tarkvaraarendus, mis võimaldab juba enne trükkimist lisada kõikidele Itella prinditavatele kirjadele Express Posti kandenumbrid. Kirjad prinditakse eelsorteeritud järjekorras.
    Finalist: Logistikaklaster kuulutab ambitsioonikaid eesmärke
    Tänavu moodustatud Eesti Logistikaklastriga pandi alus seni suurimale logistikaalsele koostööprogrammile Eestis.
    11 logistikasektori ettevõtte, kõrgkooli ja erialaliidu loodud Eesti Logistikaklaster on seadnud peaeesmärkideks partnerite ekspordikäibe kasvatamise 30%, 1000 uue töökoha loomise keskmiselt 50 000eurose lisandväärtuse tasemega töötaja kohta aastas ja partneritevahelise tootmisvõimsuse jagamise abil 25 uue toote ühise väljaarendamise. Klastri tegevuskava on leitav veebileheküljelt www.transit.ee.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Julgeolekuohuks nimetatud inimõiguste teabekeskus lõpetas tegevuse
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.
Aastaid kaitsepolitsei aastaraamatutes Kremli-meelsena ära märgitud venekeelne Inimõiguste Teabekeskus on kustutatud ja kogu keskuse tegevus lõppenud.