Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sampo: Pank tegutseb vastavalt seadustele
Igas riigis kehtivad lisaks Euroopa Liidu ühtsetele reeglitele ka asukohamaa seadused ning pangad peavad just konkreetse riigi seadusandlusest, tavadest ja põhimõtetest kinni pidama, rääkis Sampo Panga personaal- ja jaepanganduse direktor Tõnu Vanajuur.
Täna kirjutas Äripäev, et välismaale tööle või äri laiendama läinud eestlasel tuleb tõdeda, et senises kodupangas koheldakse teda kui teise sordi inimest ja Eesti dokumentidega pole enamasti midagi peale hakata.
“Kliendina võõrale maale minnes võivad meie jaoks mõned küsimused või nõuded võõristust tekitada, aga teisalt sama võib kehtida ka Eestis pangaarvet avada soovivatele välismaalastele,” rääkis Vanajuur.
Vanajuure sõnul soovitab Sampo Pank alustada konto avamist oma kodupanga vahendusel asukoha riigis. “Danske Bank Group`i filiaalidega on meil väljatöötatud koostöö vorm, kus kõik vajalikud kontode avamisega seonduvad toimingud saab ära teha Tallinnast. Selge on aga see, et sisuline küsimus konto vajaduse ja kasutavate teenuste kohta on ka siin asjakohane,” rääkis ta.
Vanajuure kinnitusel ei loo pangad bürokraatlikke takistusi, vaid lähtuvad neile asukohamaa seadusega pandud kohustustest saada aru, kellega kliendi näol on tegemist ning mis on tema ärihuvid.
“Kliendi suhtes teatakse seda tegevuste kogumi "Know Your Customer" nime all. Antud protsessi käigus räägib kliendiga siinne kohalik panganõustaja, kes saab omalt poolt lisaks nii soovituskirja kui ka nõu ja jõuga palju abiks olla,” selgitas Vanajuur, kelle hinnangul jääb protsessi kestvus keskmiselt jääb see ajavahemikku paarist nädalast kuni ühe kuuni.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.