• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.03.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti vajab eri kultuuridest teadlikke ekspordijuhte

Pikaajalist edu pole ühelgi välisturul võimalik saavutada ilma kohalikku kultuurikonteksti mõistmata. See kehtib sõltumata sellest, kas eksportöör on pärit Eestist või mujalt.
Ühegi riigi majandus ei pääse üleilmastumise mõjudest. Seejuures pole vahet, kas tegemist on tootmise, teenusepakkumise, kaubanduse või avaliku sektoriga - globaliseerumine mõjutab kõiki neid valdkondi. Sarnaselt teiste maadega ei saa ka Eesti loota vaid koduturgudele, et tagada oma heaolu.
Ekspordi ja rahvusvahelistumise ärijuhid mängivad selles protsessis võtmerolli. Just nemad hoiavad ja arendavad tänu oma oskustele suhteid välismaiste klientidega, kes tagavad Eesti ettevõtetele head majandustulemused. Kuid edu ei ole võimalik saavutada ilma sobilike turundus- ja müügivõteteta, aga nendega peab kaasnema esmaklassiline suhtlus kliendiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Isegi kui värvata välisriikidest partnereid, müügispetsialiste, turundajaid või klienditeenindajaid, peavad Eesti ettevõtete tippjuhid siiski arvestama kultuuriliste eripäradega. Erinevate kultuuriruumide tundmine aitab paremini mõista kohalikelt inimestelt tulnud soovitusi ja ettepanekuid, mis võivad olulisel määral mõjutada ettevõtte edu välisturgudel. Samuti on multikultuursete meeskondade juhtimisel kriitilise tähtsusega nii isikute päritolust kui ka konkreetse sihtriigi kultuurist tulenevate eripäradega arvestamine.
Kohalikud partnerid ja spetsialistid võivad Eesti ettevõtteid aidata klientidele lähemale, kuid tundmata kohalikku kultuurikonteksti võib kogu pingutus muutuda olematuks. Isegi kui jõutakse kokkulepete ning tehinguteni, võib liigsete kultuurierinevuste tõttu jääda koostöö siiski lühiajaliseks.
Oluline on toetada klienti kogu tema väärtusahela lõikes. See eeldab põhjalikku arusaamist, kuidas äri sel konkreetsel turul aetakse ehk ärikultuuri mõistmist. Neid teadmisi saab oma äri hüvanguks kasutada tänu kultuuridevaheliste suhete juhtimisoskustele.
Toimetuselt: David Rees käsitleb neid teemasid süvitsi 13. juunil Tallinnas toimuval konverentsil "Eksportimise järgmine tase" ning 14. juunil toimuvas töötoas, kus võetakse kõne alla kultuuridevaheliste ärisuhete juhtimine.
Autor: David Rees

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele