Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Carson Block: Hiina tarbija on ületähtsustatud
Muddy Watersi uurimiskeskust juhtiv ja lühikeseks müüja Carson Block ütles, et USA investorid on liiga agarad investeerima enda raha Hiinasse, kus tarbijanõudlus on ületähtsustatud.
"Idee Hiina tarbijast on alati mõnevõrra ületähtsustatud," ütles Block eile Bloombergile antud intervjuus. "Osa selle põhjusest peitub faktis, et Hiinas on luksuskaupade tootjad nagu Louis Vuitton, kes teatavad hämmastavatest müüginumbritest Hiinas," selgitas ta.
USA ärid ja investorid on pöördumas Hiinasse, et tugevdada enda müüki, kuna kõrge tööpuudus ja valitsussektori võlakoorem on tarbijakindlust oluliselt õõnestanud.
Hiina valitsuse eilne raport näitas, et Hiinasse tehtavad otsesed välisinvesteeringud kasvasid augustis 11,1% aastatagusega võrreldes, sest Hiina majanduskasv julgustab endiselt ettevõtteid nagu Volkswagen või Caterpillar riigis laienema.
"Me näeme küll neid kõrgeid ja säravaid maju Shanghais või Pekingis ja me kohtume hiinlastega, kes on lõpetanud Harvardi ja puutunud kokku lääne väärtustega, kuid me ekslikult omistame need omadused suurele osale ühiskonnast," ütles Block.
Samas on näiteks Credit Agricole'i Aasia üksus prognoosinud, et luksuskaupade müük Hiinas kasvab järgneva kümne aasta jooksul kaheksa korda, 74 miljardi euroni.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.