Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Post läheb pakiautomaatidega välisturule lähiajal

    Eesti Posti juhatuse liikmele esitasid postipakiautomaadiäri ning pakkide saatmise kohta küsimusi Logistikauudised.ee lugejad.
    Millal ja millises välisriigis hakkab tööle esimene Eesti Posti pakiautomaat? Täpset ajakava ei saa ma ärilistel kaalutlustel kahjuks öelda. Võin öelda, et laienemisest kuulete juba lähiajal.
    Millisena näeb Eesti Post pakiautomaatide äri tulevikus - kuhu arenetakse? Pakiautomaadid on üks osa Eesti Posti teenuste muutmise programmist. Soovime, et postiteenused muutuksid mugavamaks ja kättesaadavamaks. Inimesed ei peaks olema seotud elukohajärgse postkontoriga ja neil peaks olema võimalus valida, kuidas nad soovivad teenuseid osta. Miks mitte ei võiks pakiautomaat tulevikus asendada postkontorit...
    Kas ja kuidas pakiautomaatide võrgus kontrollitakse, et sellega ei edastataks keelatud aineid ega esemeid (narkootikume, lõhkeainet, relvi)? Pakiautomaadi süsteemis edastamiseks keelatud esemete loetelu on toodud välja teenuse tüüptingimustes. Kõikide paki sisust tekkida võivate probleemide eest lasub vastutus paki saatjal.
    Eesti Post reklaamib enda teenuse plussina välja 24/7 toimimist. Kui palju kliente öösel ja varahommikul reaalselt teenust kasutavad? Statistika olemasoleva info põhjal näitab, et küsitud ajavahemikul väljastatakse ligikaudu 15 % pakkidest.
    Kuidas tagate kappide ning elektroonika ilmastikukindluse? Pakiautomaadid on spetsiaalselt valmistatud kasutamiseks välitingimustes ja neis kasutatavatele seadmetele on tootja andnud ilmastikukindluse garantii. Pakiautomaadi seadmeid kaitseb soojustus- ja jahutussüsteem, samuti on näiteks pakiautomaadi uksed ehitatud nii, et sademed seadmetele ligi ei pääseks. Sarnasel tehnoloogial põhinevaid välitingimustes kasutatavaid iseteeninduslikke seadmeid on Euroopas paigaldatud ligi 3000. Välitingimustes kasutatavate automaatseadmete kasutamine on maailmas laialt levinud, on ju ka Eestis aastaid kasutatud juba sularahaautomaate.
    Mis on pakiautomaatide võrgu maksumus? Kas Eestis on ruumi kahele sarnasele võrgule? Kas tulevikus on pakisaatmine odavam? Kas on plaanis luua online-poodidele eraldi teeninduspark, mis sarnaneks Amazonile? Investeeringu kogumaksumus oli ligikaudu 0,9 miljonit eurot. Praeguseks on paigaldatud ning kasutusel 38 pakiautomaati kaheteistkümnes Eesti suuremas linnas. Igal automaadil on 80 kappi, millest ühte saab kasutada kirjade saatmiseks. Suurimad tootjad on KEBA ja InPost. Valisime InPosti, kuna nende pakkumine osutus parimaks. Sarnased pakiautomaadid on edukalt kasutusel mitmetes Euroopa riikides, näiteks Saksamaal, Poolas, Taanis. Tegemist on kiirelt areneva lahendusega postiturul. Konkurents on edasiviiv jõud. Meie võrgustikku eristab see, et pakume oma klientidele kõiki pakkide saatmis- ja väljastuskanaleid - pakiautomaat, postkontor ja kuller. Pakiautomaadist pakki saates on võimalik valida eelnimetatud kanalite vahel. Post24 pakiautomaadist paki saatmine on kõige soodsam.
    Kindlasti arendame pakiautomaadist pakutavaid teenuseid edasi ja seeläbi näeme võimalusi e-kaubanduse arendamiseks.
    Kas paki saatmise eest saab tasuda ka sularahas? Ei saa, maksta saab pangakaardiga. Pakiautomaadis on võimalik tasuda ka lunasaadetiste eest.
    Kas mõni pakk on juba kaduma ka läinud? Jah, selline kahetsusväärne juhtum on aset leidnud. Teenuse käivitamise algperioodil esines probleem, mis oli seotud tarkvara veaga. Lahendasime selle probleemi kiiresti.
    Millised eritingimused või soodustused on Post24 puhul äriklientidele? Kas äriklientidega sõlmitakse lepingud mahtude pealt või kehtivad neile samasugune hinnakiri nagu eraklientidele? Äriklientidele kehtib eraklientidest erinev hinnakiri.
    Kui raskeid asju võib pakiautomaadiga saata? Kuni 30 kg.
    Mitu pakki saadetakse keskmiselt päevas Teie pakiautomaatide kaudu? Oleme turul olnud alates augusti lõpust. Mahud kasvavad iga päevaga. Pakiautomaate on läbinud tuhandeid saadetisi ja meie eesmärk on, et aasta lõpuks on automaate läbinud 100 000 saadetist.
    Mida tähendab, et täidate kappe kaks korda päevas? Kaks korda päevas tühjendame ja täidame pakiautomaate seetõttu, et pakkuda paremat teenust. Tänu sellele saab saatja pakke automaati jätta võimalikult hilja (nt Tallinnas kuni 19.30ni) ja pakisaaja välja võtta juba kell 10st hommikul.
    Ühekordse tühjendamisega nii head teenust pakkuda ei saa.
    Kuidas saate väita ja valetada klientidele, et teil on 24/7 teenus kui klienditeenindus töötab vaid E-L 9.00-18.00? 24/7 tähendab ennekõike seda, et pakke on võimalik saada ja saata ööpäevaringselt 7 päeval nädalas. Vajadusel oleme valmis pikendama klienditeeninduse tööaega.
    SmartPOST pakub oma äri-klientidele mahupõhiseid soodustusi ning eritingimusi personaalse lähenemisega, vastavalt iga kliendi soovidele ja vajadustele. "Ühe tõsiseltvõetava ärikliendi jaoks on igasugustest soodustustest palju olulisemaks koostööpartneri usaldusväärsus ja teenuse kvaliteet," rääkis SmartPOSTi juht Risto Eelmaa. Pakimahud on tema sõnul küll üheks oluliseks kriteeriumiks erihindade kokkuleppimisel. "Samas on lisaks pakimahtudele oluliseks hinnakriteeriumiks erinevad lisateenuseid alates paki korjeteenusest kuni lunamakse ja tagastusteni välja. Seega vaatame me iga kliendi puhul personaalselt, et millised on kliendi täpsed soovid ja vajadused, ning selle põhjal lepime kokku ka tingimused," sõnas Eelmaa.
    Ärikliendilepingu sõlmib ettevõtte iga teenust kasutada sooviva kliendiga, olgu siis tegemist äsja alustanud e-poega või juba pikalt turul olnud suure ja tuntud ettevõttega. Ärikliendi hinnad hakkavad kehtima kohe. Eelmaa sõnul on erinevalt konkurendist SmartPOSTiga ärikliendiks liitumine lihtsam, äriklient saab hakata pakke saatma kohe samal päeval.
    Miks peaks aga äriklient valima pakisaatmisel Post24 asemel eelistusena SmartPOSTi automaadi, tõi Eelma välja mitu kriteeriumi. Näiteks niiskust, külma või liigset soojust kartvat kaubad, vajavad kindlust, et nende saadetised ei saa kättetoimetamisel kahjustada. SmartPOSTi pakiautomaadid asuvad aastaringselt stabiilses keskkonnas kaubanduskeskuste sisepindadel, mistõttu on välistatud ilmastikutingimustest põhjustatud saadetiste kahjustused, nentis Eelmaa. "Kuna Smart-
    POSTi pakiautomaat asub sisetingimustes, saab meie pakiautomaadiga saata ka elektroonikat, kosmeetikat, raamatuid, läätsesid, mis kõik kardavad temperatuurikõikumisi või niiskust," sõnas ta.
    Lisaks stabiilsetele tingimustele tõi SmartPOSTi juht välja ka asjaolu, et nende kapid on Post24st suuremad, mistõttu saab klient saata suuremaid pakke. Populaarseim, S-suurusega kapp on SmartPOSTil 12 cm kõrge, konkurendil aga 8 cm. "Oma statistika põhjal oleme hinnanud, et umbes 40% S-suurusega pakkidest ei mahuks konkurendi S-kappi ning klient peaks valima M-kapi ning maksma kõrgemat hinda," nentis Eelmaa. SmartPOSTi on oma äripartneriks valinud u 880 e-kaupmeest.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.