Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiina potentsiaalne panus EFSFi kahtluse all

    Kuigi jutud, et Hiina võiks aidata kaasa Euroopa Finantsstabiilsuse Fondi võimendamisele on leidnud maailmas kõlapinda, usutakse viimaste uudiste kohaselt, et riik plaanib EFSF-i võlakirjadest eemale hoida.

    Euroopa Liidu kolmapäevase tippkohtumise üheks eesmärgiks on leida võimalus suurendada EFSF-i praegust 440 miljardi euro suurust laenuvõimet, ilma et euroala riigid oma panuseid kasvatama peaks. Alternatiivse rahaallikana on kaalutud ka Hiina investeerimist EFSF-i võlakirjadesse, mille nüüd mitmed analüütikud kahtluse alla on seadnud.
    Kuigi Hiina võib hoiduda Euroopa Liidu tasemel investeeringutest, ei tähenda see tegelikult Euroopa võlgadest eemale hoidmist. Pigem usutakse, et hiinlased panustavad võlakriisi lahendamisse läbi konkreetsete riikide võlgade ostmise, sest nii on lihtsam jõuda järeleandmisteni nii investeeringute kui ka kaubavahetuse osas, kirjutab Reuters.
    Hong Kongi riskifondi Thaddeus Capital juht Paul Sheehan usub, et tõenäolisem stsenaarium hõlmab Hiina-Itaalia, Hiina-Belgia stiilis tehinguid, sest Pekingil on jätkuv huvi osta Euroopa ettevõtteid ja varasid. Sheehani sõnul on võimalik, et kui võlakriisi lahendamisel otsustatakse väljapakutud SPV-stiilis alternatiivi kasuks, võib Hiina osta näiteks Kreeka valitsuse varasid. SPV (Special Purpose Vehicle) idee seisneb selles, et riik, mis vajab lisaraha, loob kõigepealt eriotstarbelise varakogumi ehk Special Purpose Vehicle, milles teatud protsendi ulatuses osaleb EFSF ja  ülejäänu jääb erainvestoritele, või ka teistele arenenud ja arenevatele riikidele nagu näiteks Norra, Brasiilia, India ja Hiina.
    „Hiina eelistaks midagi Euroopa riikide vahel hajutatumat kui EFSF. Ma ei usu, et Hiina sooviks omada näiteks 40% Portugali võlast,” sõnas Seacliff Capitali portfellihaldur James Ellmann, lisades samas, et Hiina huvi on Euroopa Liidu kui oma suurima ekspordituru stabiilsuse ja finantsilise kindluse saavutamine.
    Brasiilia teatas teisipäeval, et ei kavatse Euroopa võlakirjade ostmisega päästepaketis osaleda, mis pani mitmed poliitikud suurema rõhuasetusega taaskord Hiina poole vaatama. Euroopa Finantsstabiilsuse Fondi ülem Klaus Reglingil on kavas reedel Pekingisse Euroopa rahavajadust arutama sõita.   
    Autor: Maarja-Liis Mitri
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.