Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alexela välisomanik plaanib lisaraha kaasamist

    "Seal ei ole Eesti projektiga mingit pistmist. Meie ja Puma ühine ettevõte ehk Alexela Logistics on niivõrd hästi kapitaliseeritud ja piisavalt hea kassavooga, et oma arenguks aktsionäride käest küll raha vaja ei ole," ütles Hääl.
    Samas on Hääl ise teiste ettevõtete kaudu seotud mitme projektiga, mis vajaksid suuri investeeringuid. Nii näiteks planeeritakse Paldiskisse tema osalusel vedelgaasi terminali. Samuti on Hääl Äripäeva andmetel kombanud maad, et osta Toomas Tammelt ära Kiviõli Keemiatööstus. "Ma ei väida, et ei ole, see on huvitav ettevõte," kommenteeris ta oma huvi Kiviõli Keemiatööstuse ostu vastu. "Seal ostjaid on kõvasti, müüjaid ei ole," lisas ta. Puma Energyt aga tema sõnul Eesti sedavõrd ei huvita, et siia lisaraha tuua. "Nii et ma ei näe, mille poolest see (IPO - toim) ikka mõjutab. Eestis pole enam väga millessegi investeerida," märkis Hääl.
    Pikaajaline koostöö. Alexela Logistics on valdusfirma, mis korraldab Venemaa naftatoodete eksporti Eesti kaudu. 2007. aastast on firma aktsionär olnud maailma üks suuremaid naftakauplejaid Trafigura, mille osaluse on nüüd omandanud tütarettevõte Puma Energy.
    Naftaäri tundva Raivo Vare sõnul on Trafigura näol tegemist suure ja regioonis nähtava tegijaga. "Nad on nišikaupades väga olulised tegijad, näiteks bensiini kokkusegamises," sõnas ta. Väga aktiivne on Trafigura olnud Aafrikas ja Ladina-Ameerikas, kus kütuse kvaliteedinõuded on madalamad. "Seal, kus on madalamad kvaliteedinõuded, on segamistega võimalik tekitada uut kvaliteeti, mida võib-olla enam reguleeritud turgudel on keeruline teha," hindas Vare.
    Alexelaga alustas Trafigura koostööd juba 2002. aastal, 2004. aastal omandasid nad ettevõttes osaluse. Alexela Logistics ongi loodud 2006. aastal, et naftatransiidi ettevõtted ühte valdusfirmasse kokku viia. Selle omanikeringi tuli Trafigura 2007. aasta juulis. Praegu kuulub osalus Trafigura peamiselt terminaliäriga tegelevale tütarfirmale Puma Energy, mille võimalikust IPOst on Financial Times kirjutanud. Ettevõte on asutatud 1997. aastal ja tegutseb praeguseks 26 riigis. Hääle sõnul on tema äripartner aastate jooksul oma arengusse kokku investeerinud miljardi USA dollari ringis. Terminaliäri kõrval on nad Ladina-Ameerikas ja Aafrikas püsti pannud ka kütuse jaeketi.
    Vare sõnul on loomulik, et börsiplaane peetakse terminaliettevõtte, mitte treideriga. "Terminalidega tegeledes on nähtavad tagatised ja ärimudelid investorile palju paremini arusaadavad. Kui treidingus käib kõik n-ö telefonikõne peale ja mitmekuuliste viivitustega maksete puhul, siis aasta lõpus on võib-olla mingi näitaja. Terminalid on midagi kindlamat - seal on vood, püsikulud, see on arusaadav äri," sõnas ta.
    Septembris müüs Trafigura viiendiku Puma Energyst Angola riigifirmale Sonangol Holdings. "Müük on üks samm, et valmistuda ettevõtte noteermiseks tulevikus," on firma juht Pierre Eldari öelnud Financial Timesile. Eldari sõnul käivad läbirääkimised erakapitalifondidega osaluste müümiseks ja liikumiseks IPO suunas Londoni või Zürichi börsil juba järgmise aasta lõpus.
    Hääl märkis, et ilmselt ei teostu Puma Energy börsiplaanid enne paari aastat, kuna olukord finantsturgudel on praegu ebakindel.
    Puma andnud Alexelale laenu. Puma Energy on oma osaluse kõrval Alexela Logisticsile andnud ligi 150 miljoni USA dollari suuruse sildfinantseerimise laenu. Laenu tagasimakse tähtaega on aasta-aastalt pikendatud ja praegu on tähtajaks tänavuse aasta lõpp. Huvitavaks teeb laenu aga tingimus, et selle maksmata jätmisel võidakse laen konverteerida aktsiakapitaliks, mis 500 000 000 krooni suuruse kapitaliga ettevõtte puhul tähendaks teiste aktsionäride osaluste märkimisväärset lahustumist - neile ei jääks alles peaaegu midagi.
    Ettevõtte juhtkonda kuuluva ja teisest suuremast Alexela omanikust Terminali Partnerite ASist suurimat tükki kontrolliva Heiti Hääle sõnul seda kartust, et firma käest kaob, neil ei ole. "See on ilma tagatiseta laen ja see on nende enda finantseerimise tingimustest pangaga tulenev, et ilma tagatiseta laenu muidu anda ei tohiks," selgitas ta.
    Alexela Logisticsi tütarfirmad opereerivad oma terminalide kaudu nii Paldiskis, Sillamäel kui ka Norras. Vedelkütuse jae- ja hulgimüügiga tegeleb aga Alexela Oil, millest 50% kuulub Vene taustaga firmale Baltic International Trading OÜ, 22,5% kuulub raudteeärimees Oleg Ossinovski osalusega Skinest Grupile ja 27,5% firmale Boromir, mille omanikud on Heiti Hääl, Ain Kuusik jt.
    2007. aastal omandas Alexela Logistics Norras Vest Tanki terminali (praegu Alexela Solvaag). Ostulepingule kirjutati alla vahetult päev enne seda, kui terminalis toimus traagiline plahvatus, mille keskkonnamõjud kahjustasid veel kuid hiljem kohalikku elukeskkonda. Nimelt võttis Vest Tank vastu laevade pilsivett - antud juhul naftaplatvormidel tekkivat naftasegust puurimismuda, mida merre tagasi lasta ei tohi. Hapete lisamisega prooviti lahustada mahuti põhja jäänud jäätmeid, mis aga tekitas soovitule vastupidise reaktsiooni ja põhjustas plahvatuse. Alexela ostulepingust siiski ei taganenud, kuid hind pidi sõltuma sellest, kui palju terminali taastamine maksma läheb. Alexela andis terminali müünud ettevõtte Emblemi Eidendom ka kohtusse ja kohus mõistis Alexela kasuks välja 26,7 miljonit USA dollarit. Tasutud on sellest aga vaid 2,5 miljonit, kuna terminali müünud firma on pankrotis. Hääle sõnul ulatub Alexela kahju sellest tehingust poole miljardi kroonini.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.