• OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,72
  • OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,06%8 278,44
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,72
  • 12.01.12, 10:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoliv kolib tootmist Venemaale, Norma jääb

Autode ohutusvarustust valmistav Autoliv ehitab Venemaale kaks tehast, kuhu viiakse tootmine Rootsist ja Rumeeniast.
Samm on tingitud Venemaa tollipoliitikast, mis soosib kohapealset tootmist Venemaa autotööstusele, põhjendab arendusdirektor ja Autolivi Venemaa tehaseprojekti juht Gustaf Celsing. Kui 30% tootmisest on Venemaal, pääsevad suured lääne autotootjad imporditollidest. Investeeringu suurus on ligi pool miljardit Rootsi krooni.
Autoliv AB kommunikatsioonijuht Henrik Kaar lükkas Dagens Industis toodud väited osaliselt ümber. Tema sõnul tootmist Eestist Venemaale üle ei viida ja ümberkolimine puudutab vaid Rumeenia ja Rootsi tehaseid. "Eestis keskendume tulevikus rohkem komponentide tootmisele ja toome pigem Kesk-Euroopa riikidest tootmist rohkem Eestisse üle," rääkis ta pikaajalistest plaanidest. Norma jätkab Eestis endist viisi, lisas ta.
Tehased ehitatakse Peterburgi ja Togliattisse, et toota ohutusvarustust Renault’le ja Avtovazile. "Tootmiskulud oleksid Togliattis 8% kõrgemad kui Rumeenia tehases, mis siiani on varustanud Venemaal autode tootjaid. Renault aga ei taha meile seda vahet kompenseerida," ütles Celsing.
"Palgad on Venemaal madalamad, kuid vahemaad on pikad ja transpordikulud kõrged. Lisaks makstakse meile rublades, mis kujutab endast märkimisväärset valuutariski," lisas ta.
Celsing loodab, et Renault’ga jõutakse siiski kaubale enne, kui tootmine märtsis lahti läheb. Täisvõimsusel annavad tehased tööd 400 inimesele.
Läinud aastal tarnis Autoliv oma väljaspool Venemaad asuvatest tehastest turvapatju- ja -vöösid kokku 700 000 Venemaal toodetud auto tarvis. Kahe uue vabrikuga kasvab võimsus 1,2 miljoni auto varustamiseks.
Autolivi käive Venemaal oli mullu 300-400 miljonit Rootsi krooni. Gustaf Celsingi prognoosi järgi võib see juba mõne aastaga läheneda miljardi krooni piirile.
Autolivi turuosa on aga Venemaal kahanenud 70 protsendilt 50%-le pärast konkurendi – Jaapani Takata – turule tulemist.
Autolivi Peterburi tehas toodab juba turvavöösid General Motorsi tehasele. Aasta jooksul hakatakse tarnima ka turvapatju. Kõnelused käivad ka Fordi ja Toyotaga.
Tootmine algab komponentide toomisega välismaa tehastest, kuid kolme aastaga peab 30% tootmisest olema kohalik, et Autoliv kõrgetest imporditollidest pääseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele