Jaemüügi kasv ei tule tarbimise, vaid hinnatõusu arvelt. Kui hinnad oleksid samad, siis käive oleks langenud, märkis toidukauplust pidava Tüdrukud OÜ omanik Kaire Ree.
„Nende statistiline tõus on ainult hinnatõus,“ kommenteeris Ree jaanuaris kasvanud jaemüüki. 2012. aasta jaanuaris suurenes statistikaameti andmetel jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 15%, ulatudes 317 miljoni euroni.
Tegelikku tarbimise kasvu pole Ree hinnangul toimunud. „Toidupoes on müük küllaltki stabiilne läbi aasta, aga müügikasvu küll kuskilt ei ole näha – vähemalt meil mitte,“ lausus ta.
Ree sõnul pole majanduskriis kaupluse käivet mõjutanud, kuid käive on enam-vähem sama hindade kasvu tõttu. „Jaanuari jaemüügi kasv tuleb hinnatõusu arvelt. Sest tegelikkuses, kui hinnad oleksid samad, siis käive oleks langenud. Hindade tõus on ikkagi toimunud,“ märkis ta. Poodnik lisas, et võidakse väita, et meil hinnad ei tõuse, kuid tegelikult tõusevad iga päev mõningate toodete hinnad.
Ree ei näe võimalust, et sisetarbimine võiks lähiajal kasvama hakata. „Kui kulud koguaeg tõusevad, siis mille arvelt sa maksad inimestele rohkem palka. Käive ei tõuse, ainult kulud tõusevad.“
„Võib-olla jah, et need, kes toodavad ja ekspordivad, neil on mingi variant töötajate palku tõsta. Need, kes on kohapeal, neil on täiseti võimatu, hinges hea meelega tõstaks palku, aga mille arvelt? Kui palk ei tõuse, aga kulud kasvavad, kust see tarbimine siis tuleb?“ rääkis toidukaupluse omanik.
Seotud lood
Jaanuar oli meil üsna kesine, üldine jaemüügi kasv tuleb ikkagi laiatarbekaupade pealt, sõnas kingituste kaupluseid haldava Kingituste Kiirabi OÜ omanik Hannes Tamme.
Ma mäletan sellist kaupluste käibe kasvu buumiaegadest, kommenteeris endine Kristiine keskuse juht ja hetkel uut kaubanduskeskuse projekti arendav Pro Kapital Grupp ASi juhatuse liige Allan Remmelkoor jaemüügi kasvu numbreid.
Jaanuaris kasvas jaemüük Eestis hüppeliselt seoses inimeste ostuvõime suurenemise ning uute jaekaubandusettevõtete lisandumisega.
Kõik kaubanduskeskuste juhid, kellega olen rääkinud, on käesoleva jaanuari müügiga väga rahul, rääkis Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
1
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
2
“Ilmselt siin sügisel võib uudiseid kuulda“
5
“Aeg on sealmaal, et Eesti mehed võtavad ise asja kätte.“
Hetkel kuum
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
“Ilmselt siin sügisel võib uudiseid kuulda“
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele