• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Marchionne unistus Fiatist osutus lootusetuks

    Kaks ja pool aastat tagasi määras Fiati karismaatiline tegevjuht Sergio Marchionne tähtaja müüa 2014. aastaks aastas 6 miljonit autot. Sellist sihti pidasid analüütikud ja eksperdid võimatuks saavutada. Neil oli õigus.

    Nii Fiatit kui Chrysler Groupi juhtiv Marchionne ütles hiljuti, et vaatab prognoosid üle, kui mõlemad firmad teatavad enda kolmanda kvartali majandustulemused, vahendab Bloomberg. Juhuslikult on see homme.
    Analüütikute sõnul peab Fiati juht müügiprognoosi vähendama umbes 15 miljardi euro jagu.
    "Marchionne oli 2010. aastal liiga optimistlik," ütles Bloombergile Fiatist mitmeid raamatuid kirjutanud Bocconi ülikooli professor Giuseppe Berta. "Fiat ja Chrysler ei saa kasvada iseeneselikult kuulsa 6 miljoni auto piirini."
    Euroopa autoturg on tegemas viimase ligi 20 aasta halvimat aastat ning Fiat on öelnud, et regioonist saadav kahju paisub ilmselt 700 miljoni euroni. Kiiret paranemist samuti näha ei ole, sest uuringufirma LMC Automotive andmeil hoiavad riikide kärpemeetmed nõudlust allpool kriisieelseid tasemeid vähemalt 2017. aastani.
    Veel aprillis Euroopa kahjumi peatamise hakkamasaamisega kelkinud Marchionne peab nüüd vastu võtma kurva tõe, et müük tuleb loodetust oluliselt väiksem. Analüütikud prognoosivad, et firma võib terve grupi (Fiat, Chrysler, Ferrari ja Maserati) müügiprognoosi 2014. aastaks alandada 2010. aastal prognoositud 104 miljardilt eurolt 89 miljardi euroni.
    Müüginumbrite poolest võib Fiat eesmärgile alla jääda 27% ehk 1,6 miljoni auto jagu. Uuringufirma IHS Automotive prognoosib Fiati 2014. aasta müügimahuks 4,4 miljonit autot, mida on 0,3 miljoni võrra rohkem kui sel aastal.
    Ometi pole Fiat enda hädades üksi. Prantsusmaa valitsus garanteeris 7 miljardi euro eest võlakirju PSA Peugeot Citroenile, Ford Motor sulgeb Euroopas kolm tehast, Daimler kärpis järgmise aasta kasumiprognoosi ning Volkswagen teatas suurimast kasumilangusest pärast 2009. aasta kolmandat kvartalit.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Börs: Föderaalreserv turge ei kõigutanud Indeksid kallinesid 1%
Kolm suurimat aktsiaindeksit kallinesid kolmapäeval USAs enam kui 1protsendi võrra ning investorite hinnangul oli Föderaalreservi tänane otsus pigem oodatav, vahendab Reuters.
Kolm suurimat aktsiaindeksit kallinesid kolmapäeval USAs enam kui 1protsendi võrra ning investorite hinnangul oli Föderaalreservi tänane otsus pigem oodatav, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: mida teeb meile tulevane suur palgakasv?
Neljapäeval teeme Äripäeva hommikuprogrammis juttu palgakasvust. Eesti Panga president ennustas Äriplaan 2022 konverentsil, et lähiaastatel võib ees oodata 14protsendiline palgakasv. Mida see meie majandusega teeb? Mida peaks selle teadmise osas tegema kohe-kohe riigieelarve paika saav valitsus? Küsime Eesti panga asepresidendilt Ülo Kaasikult.
Neljapäeval teeme Äripäeva hommikuprogrammis juttu palgakasvust. Eesti Panga president ennustas Äriplaan 2022 konverentsil, et lähiaastatel võib ees oodata 14protsendiline palgakasv. Mida see meie majandusega teeb? Mida peaks selle teadmise osas tegema kohe-kohe riigieelarve paika saav valitsus? Küsime Eesti panga asepresidendilt Ülo Kaasikult.
Raadiohommikus tipptegijate äriplaanid 2022. aastaks
Kolmapäevane Äripäeva raadio hommikuprogramm jõuab kuulajateni aasta tähtsaimalt majandussündmuselt Äriplaan 2022, kus toome eetrisse kuulajate ootused ja plaanid järgmiseks aastaks.
Kolmapäevane Äripäeva raadio hommikuprogramm jõuab kuulajateni aasta tähtsaimalt majandussündmuselt Äriplaan 2022, kus toome eetrisse kuulajate ootused ja plaanid järgmiseks aastaks.