Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Twitter osutus orkaani ajal päästeliiniks
Kui orkaan Sandy suutis esmaspäeva õhtul USA Atlandi rannikul elektri välja lülitada, pöördusid paljud Twitterisse, kasutades seda pooleldi uudiste levitamiseks ja saamiseks, pooleldi hädaabiliinina, vahendas finantsuudisteagentuur Reuters.
Samal ajal, kui 9-1-1 liinid olid hõivatud, kasutati New Yorki Tuletõrje Twitteri kontot "@fdny”, et teada anda lõksu jäänud sugulastest ja sõpradest.
Twitter pakkus esmaspäeval oma võimalusi ka uut sorti klientidele, nimelt riigiasutustele, mis vajasid abi info edastamisel. Näiteks, lõi Twitter sündmuse lehe "#Sandy”, kuhu koondati informatsiooni ametlikelt kontodelt, nagu näiteks New Yorgi linnapea Michael Bloombergi ja New Jersey kuberneri Chris Christie kontolt.
Lisaks eelmainitule, sai Twitterist ka atraktiivne koht sulide jaoks, kes kasutasid võimalust ja levitasid kuulujutte ja Photoshopiga korrigeeritud pilte, mis ei pidanud tõsielus paika. Näiteks saadeti esmaspäeva öösel ringlema teadaanne, et New York Stock Exchange’i kauplemiskorrus oli üle poole meetri sügavusel vee all.
Kuigi anti peagi välja ametlik teadaanne, et tegemist oli puhtalt kuulujutuga, oli selleks ajaks libajutt jõudnud paljude inimesteni ja isegi CNN oli sellest eetris juttu teinud. Sellised sündmused näitavad, et Twitterist on saanud vajalik, kuid ärakasutatav informatsiooni kanal.
Autor: Teele Liblik
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.