6. november 2012 kell 21:00

Leedu vägilane välismaiste musklitega

Vilniuse börsil noteeritud rõivatööstur Apranga näitab tugevate brändide ja hea majanduskeskkonna toel endiselt priskeid kasvunumbreid, mis lubavad, et kasum tuleb oodatust suurem.

Eesti investoritele tuttav Apranga, kes muude brändide hulgas toob Eesti turule Zara, Hugo Bossi, Emporio Armani, Burberry, Mango, Bershka, Pull and Beari jpt rõivaid, kasvab endiselt marulises tempos tänu suurel hulgal positiivsetele teguritele. Firma kolmanda kvartali tulemused tulid taas üle ootuste positiivsed.

Nii Swedbank kui LHV Pank märkisid oma kolmanda kvartali eelvaates, et arvestavad kulubaasi suurenemisega, mis peaks kasumlikkust sööma. Ja kui esimene pool sellest prognoosist vastas tõele, siis teine pool mitte. Ettevõte on vaatamata arvestatavalt kasvanud tegevuskuludele (17,9% võrreldes 2011. aasta kolmanda kvartaliga) suutnud kasumlikkust eelmise aastaga võrreldes oluliselt parandada.

Apranga müüginumbrid olid juba varem teada ning tegu oli firma jaoks rekordilise kvartaliga – ühtekokku müüdi 123 miljoni Leedu liti ehk 35,6 miljoni euro eest. Sellise käibe juures suudeti puhaskasumina teenida 14,29 miljonit litti (4,13 miljonit eurot) – Apranga uus kvartaalne rekord!

Swedbank prognoosis puhaskasumiks 11,48 miljonit litti ning isegi kui LHV oli oma 12,9 miljoni litise prognoosiga märksa positiivsem, jäi ka see selgelt tegelikule tulemusele alla. Kuna Apranga mullune puhaskasum oli 8,4 miljonit litti, siis kasv on lausa 70%. Vaatamata kulude kasvule lootis Swedbank näha vähemalt 18 miljoni liti suurust kulumieelset kasumit (EBITDA), prognoosides selle kasvuks 24%. Ka siin suutis firma analüütikuid edestada, näidates 20,7 miljoni litise EBITDA juures 42,2% kasvu.

Firma toob kvartaliaruandes välja peamised tulemuste paranemise põhjused. Esimene tegur oli väga suur käibe kasv, mida mõjutas juhtkonna sõnul uute ja renoveeritud poodide suhteliselt hea esinemine. Firma suutis parandada tegevuskasumi näitajaid ning käibe ja tegevuskasumi kasv ületas enam kui kolmandiku võrra tegevuskulude kasvu.

Eesti jätkuvalt väikseim turg. Üks oluline märkus firma tulemuste juures on ka fakt, et müügipindala pole väga oluliselt suurendatud. Selliste kasvunumbrite puhul võiks aga just seda esimese asjana eeldada. Võrreldes 2011. aasta septembri lõpuga kasvas müügipindala kõigest 3,1% võrra. Enim kasvatati seda just Eestis ehk 4,9% võrra. Oma mõju sellele avaldas augustis Tallinnas avatud 230ruutmeetrine Briti luksusbrändi Burberry pood. Sel aastal on Apranga avanud kokku 16 poodi ning sulgenud 4.

Eesti turu osa Apranga käibes on endiselt väikseim, jäädes kolmandas kvartalis 13,6% peale. Lätist teenitakse 24,3% käibest ning ülejäänud tuli koduturult ehk Leedust. Huvitav on ka märkida, et kolmandas kvartalis oli nõrgim müügi kasv Leedus (25,2%), samas kui Eesti ja Läti kasvasid vastavalt 26,2% ja 31,4%. Tegu on väga tugevate müüginumbritega.

Samas võib oktoobri müüki võtta juba kerge hoiatusena. 13,4% müügi kasv oli vähemalt viimase 12 kuu nõrgim ning probleeme on juba näha. Müük ruutmeetri kohta kasvas oktoobris 10,3% võrra, mis on väiksem võrreldes selle aasta keskmise 25,9%ga.

Lennukas aktsia. Swedbanki sõnul tuleb suurem osa sellest langusest Lätist, kus pärast septembrit kasvas müük 30,3%, kuid oktoobri järel oli 10 kuu müügi kasv kahanenud 27,6%-le. Seda asjaolu mõjutas panga hinnangul osaliselt H&Mi poe avamine Riias. H&M avab Tallinnas lähiajal kolm poodi, millest esimene peaks avatama juba vähem kui aasta pärast.

Kas need tegurid võivad pidurda Apranga aktsia ilusat tõusu, saab näha. Sel aastal on firma aktsia tõusnud ligi 44% ning kolme aastaga on kasvunumber lausa 226%. See tõus on pannud ka Swedbanki oma soovitusi üle vaatama. Pank nentis, et aktsia tõus panga hinnasihi lähedale on teinud aktsia vähem atraktiivseks. Seetõttu alandas Swedbank aktsia soovitust neutraalse peale. LHV viimase analüüsi põhjal soovitatakse Apranga aktsiat osta.

Hetkel kuum