• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 29.11.12, 14:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoost on mehele "jahilkäik", naisele kaalutud otsus

Emori uuringust selgus, et mehed suhtuvad uue auto ostuprotsessi kui "jahilkäiku", naised aga omandavad auto perspektiivitundega.
TNS Emori juhtekspert Triinu Ojala kommenteeris, et kui meessoost uue auto  ostjate jaoks on ostuprotsess pigem kui "jahilkäik", kus muuhulgas mängib olulist rolli müügikonsultandi käitumine, siis naised suhtuvad auto omandamisse pikema perspektiivitundega – lisaks suuremale hinnatundlikkusele pööravad nad sagedamini rohkem tähelepanu järelteenindusega seonduvale, et eelolevad aastad oleks muretud ja meeldivad.
Uuringu kohaselt hindasid autojuhidsarnaselt eelmisele aastale uue auto ostukoha valimisel kõige enam auto hinda, müügifirma tuntust ning asukohta. Uuringus mainiti esmakordselt auto ostukoha valikut sõbra soovituse alusel, mille märkisid ära 2% küsitlusel vastanutest. Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi lausus uuringule antud kommentaaris, et nende jaoks on äärmiselt oluline sõprade soovitused auto ostuks ja üldine tuntus.
Veel selgus uuringust, et järgmise auto ost on kõige suurema tõenäosusega plaanis 25-34aastate sihtrühmas, kuid nendest vaid kolmandik ostaks auto uuena. Kõige perspektiivikam on endiselt 35-49aastaste sihtrühm. Sel või järgmisel aastal autoostu plaanivate inimeste osakaal on eesti- ja vene keelt kõnelevaid sihtrühmi koos vaadeldes võrreldes eelmise aastaga kahe protsendipunkti võrra langenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võttes arvesse vaid eestikeelset elanikkonda, on uue auto ostu plaanivate inimeste osakaal eelmise aastaga võrreldes kolme protsendipunkti võrra aga kasvanud. "Antud numbrid annavad meile kinnitust, et järgmisel aastal kasvab Eesti automüük mõne protsendi võrra," lisas Mägi.
Küsitlus viidi läbi TNS Emori omnibuss-telefoniküsitluse raames 13.-15. novembril ning tulemused esindavad ca 500 Eesti 18-77aastast elanikku.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele