• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.12.12, 23:00

WAZZAP? uusi suundi otsimas

Eile toimunud turunduskonverents WAZZAP? tõi Roseni torni arvukalt turundusinimesi. Ettekannete teemavaldkonnad ulatusid moekaupadest finantssektorini. Mis ootab ees 2013. aastal? Kuidas turundustegevusi paremini plaanida?
14 esinejat püüdis oma ettevõtte näitel anda ülevaadet  valdkonna käekäigust ning prognoosida tulevikusuundumusi.  Muu hulgas arutleti näiteks telekommunikatsiooni, kaubanduse, finantssektori, meelelahutuse, turismi ja moekaupade turunduse teemal.
Saabuva aasta suhtes olid esinejad mõõdukalt positiivsed: oodata on küll kasvu, aga konservatiivset. Ja selle kasvu saavutamiseks tuleb vaeva näha.
“On vaja turundada ja oma turuosa eest võidelda,” tõdes TNS Emor Balti juht Margo Veskimägi.  “Samm edasi eeldab investeeringute tegemist, paigalseis oleks tagasiminek. Ettevõtted peavad pidevalt mõtlema, kuidas protsesse paremaks muuta, kuidas leida lisanišše,” selgitas ta.
Ka Krediidiinfo ASi asedirektori Alar Jägeri sõnutsi on põhiline küsimus selles, kuidas jätkata kasvamist. “Lihtsa raha aeg on läbi,” nentis ta. “Tähele­panu läheb finantsidelt üha rohkem turundusele. Kehva äriplaaniga ettevõtted on praeguseks juba turult kadunud ja 2013 tuleb turundajate aasta. Tuleb hakata laienema, müüma, arendama.”
Jäger osutas sellele, et tänapäevane otse­turundus ei tähenda otsest pöördumist, vaid just hästi läbi mõeldud pöördumist. “Saan raha kätte alles siis, kui pöördun üksnes sel juhul, kui tunnen oma kliendi käitumist ja vajadusi. See on täna­päevane otse-mõiste. Enne tegutsemist tuleb põhjalikult analüüsida,”märkis Jäger
Turunduskonverentsi fookuses olid ka interneti­meedia võimalused, erinevad lojaalsusprogrammid ning sõnumi täpsema suunitlemise vajadus.
“Kliendi vajadusest lähtuvad lahendused on minutihinnast olulisemad,” ütles Elisa Eesti turundus­juht Karin Kanepi. “Keskendume mitmesugustele e-lahendustele,  mobiilsele internetile ja uutele nutiseadmetele,” selgitas ta.
Viru hotelli kommunikatsioonijuht Peep Ehasalu rõhutas  sotsiaalmeedia olulisuse pidevat kasvu. “Facebooki postitatakse linke muljetest, suhtlusvõrgustikke kasutatakse reisimise igas etapis­, alates reisi plaanimisest kuni elamuste jagamiseni. Ja juhul, kui tootega midagi lahti on, levib ka see info väga kiiresti,” lausus ta. “Selge on aga see, et turismi sektor toob meile palju raha sisse. Potent­siaal on suur.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele