6. detsember 2012 kell 21:00

WAZZAP? uusi suundi otsimas

Eile toimunud turunduskonverents WAZZAP? tõi Roseni torni arvukalt turundusinimesi. Ettekannete teemavaldkonnad ulatusid moekaupadest finantssektorini. Mis ootab ees 2013. aastal? Kuidas turundustegevusi paremini plaanida?

14 esinejat püüdis oma ettevõtte näitel anda ülevaadet  valdkonna käekäigust ning prognoosida tulevikusuundumusi.  Muu hulgas arutleti näiteks telekommunikatsiooni, kaubanduse, finantssektori, meelelahutuse, turismi ja moekaupade turunduse teemal.

Saabuva aasta suhtes olid esinejad mõõdukalt positiivsed: oodata on küll kasvu, aga konservatiivset. Ja selle kasvu saavutamiseks tuleb vaeva näha.

“On vaja turundada ja oma turuosa eest võidelda,” tõdes TNS Emor Balti juht Margo Veskimägi.  “Samm edasi eeldab investeeringute tegemist, paigalseis oleks tagasiminek. Ettevõtted peavad pidevalt mõtlema, kuidas protsesse paremaks muuta, kuidas leida lisanišše,” selgitas ta.

Ka Krediidiinfo ASi asedirektori Alar Jägeri sõnutsi on põhiline küsimus selles, kuidas jätkata kasvamist. “Lihtsa raha aeg on läbi,” nentis ta. “Tähele­panu läheb finantsidelt üha rohkem turundusele. Kehva äriplaaniga ettevõtted on praeguseks juba turult kadunud ja 2013 tuleb turundajate aasta. Tuleb hakata laienema, müüma, arendama.”

Jäger osutas sellele, et tänapäevane otse­turundus ei tähenda otsest pöördumist, vaid just hästi läbi mõeldud pöördumist. “Saan raha kätte alles siis, kui pöördun üksnes sel juhul, kui tunnen oma kliendi käitumist ja vajadusi. See on täna­päevane otse-mõiste. Enne tegutsemist tuleb põhjalikult analüüsida,”märkis Jäger

Turunduskonverentsi fookuses olid ka interneti­meedia võimalused, erinevad lojaalsusprogrammid ning sõnumi täpsema suunitlemise vajadus.

“Kliendi vajadusest lähtuvad lahendused on minutihinnast olulisemad,” ütles Elisa Eesti turundus­juht Karin Kanepi. “Keskendume mitmesugustele e-lahendustele,  mobiilsele internetile ja uutele nutiseadmetele,” selgitas ta.

Viru hotelli kommunikatsioonijuht Peep Ehasalu rõhutas  sotsiaalmeedia olulisuse pidevat kasvu. “Facebooki postitatakse linke muljetest, suhtlusvõrgustikke kasutatakse reisimise igas etapis­, alates reisi plaanimisest kuni elamuste jagamiseni. Ja juhul, kui tootega midagi lahti on, levib ka see info väga kiiresti,” lausus ta. “Selge on aga see, et turismi sektor toob meile palju raha sisse. Potent­siaal on suur.”

Hetkel kuum