• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.12.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministri peres käib transpordiäri edasi

Autorollo pikaajaline Soome klient ostab nüüd teenust Rain Rosimannuse ekskälimehe ja koolivenna Margus Tambergi firmalt, kus Äripäeva andmetel keerab veoki rooli ka keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse isa Väino Pentus.
Tamberg Pentuse palkamise küsimusele vastata ei tahtnud. “Ma ei pea teile andma isikuandmeid,” ütles ta.
Pentuse ja Tambergi seos tuli välja Soome ettevõtte Rahtirollo OY esindaja Petri Toppineni jutust, kelle sõnul teeb Rahtirollo koostööd Tambergile kuuluva ettevõttega Vot & Sun, mis on registreeritud Raplasse. Tamberg on Rain Rosimannuse eksabikaasa õemees ja koolivend. Minevikus oli soomlaste firma Autorollo klient ning nähtavasti jätkub ministri perega seotud transpordiäri ka pärast Autorollo pankrotti. Tamberg sai selle aasta kevadel pärast mitut juriidilist tehingut Autorollo tütarfirma AutoHills omanikuks. Sellesse ettevõttese viidi Autorollo varad pärast seda, kui
Autorollo omanikuks sai Keit Pentus-Rosimannuse ja Rain Rosimannuse palvel advokaat Siim Roodele kuuluv ettevõte.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tuttav juba aastaid. Rahtirollo esindaja Toppinen kinnitas, et tunneb Väino Pentust juba aastaid. “Väino ei ole Rahtirollos tööl. Praegu tegutseb ta autojuhina Eesti firmas, meie koostööpartneris, mis sõidutab ka Rahtirollo koormaid,” sõnas Toppinen. “Meil on olnud varem koostöö
Autorolloga, kuid see lõppes seoses majanduskriisiga 2009. aastal,” rääkis ta.
Vot & Suni omanik ja juhatuse liige Tamberg kinnitas, et Rahtirolloga on tema ettevõte koostööd teinud üle aasta. “Mitte ainult Rahtirolloga, vaid meil on ka teisi koostööpartnereid,” lausus Tamberg ja toonitas, et Vot & Suni tegevusest moodustab transport vaid väikese osa. Tambergi sõnul kuulub Vot & Sunile üks veoauto, ülejäänud veokeid liisitakse osaühingult Keil M.A.
Keil M.A. müüb ja rendib MANi veokeid. Ettevõtte üks omanik Andres Mängel ütles, et kui kümmekond Autorollo käsutuses olnud liisinguautot tulid nende platsile müüki, siis Autorollole kuulunud veokite kohta tal info puudub. “Tol hetkel müüsime Nordea poolt ära võetud vara. Suhteliselt suur osa Autorollo portfellist olid Nordea Finance’i autod ja Nordea Finance lasi tuua need autod meie platsile müügiks. See on tavaline liisinglepingute lõpetamise protseduur,” selgitas Mängel. Mis aga puudutab Autorollole kuulunud MANi veokeid, siis nende saatust Mängel ei tea. “Advokaadibüroo LEXTAL pöördus meie poole ja küsis autode omaaegseid hindu, kas väärtused on olnud õiged. Ma arvan, et sel hetkel ma uurisin ja meie kaudu pole ükski neist (Autorollole kuulunud veokitest – toim) müüki läinud,” lisas Mängel.
Veokite asukoht teadmata. Kokkuvõttes, otsides vastust küsimusele, kelle omanduses on praegu varem Autorollole kuulunud veokid, mis ei olnud liisingus, vaid olid välja ostetud, jääb olukord segaseks. Avalikuks saanud kirjavahetuse põhjal võib oletada, et selliseid veokeid oli vähemalt kolm. Väino Pentuse elukohas Viimsis on alles hiljuti olnud pargitud üks varem Autorollole kuulunud veok, millega ta ilmselt ka Soome vahet sõidab. Majandustegevuse register näitab veoki omanikuna Autorollo endist tütarfirmat AutoHillsi, mida enam ei eksisteeri.
Rosimannuste lähikondsele Tambergile kuuluv Vot & Sun on asutatud 2007. aastal ehitusfirmana, lisategevusalana on kaubavedu maanteel äriregistrisse kantud tänavu augustis. “OÜ Vot & Sun jätkas 2011. aastal ehitusteenuste osutamist. 2011. aasta sügisel hakkas ettevõte osutama ka transporditeenust koostöös partneritega. 2012. aastal jätkatakse ehitusteenuste osutamist,” seisab Vot & Suni eelmise aasta tegevusaruandes.
Aruande järgi eelmisel aastal Vot & Sun veokeid ei omanud, ettevõtte põhivara väärtus oli aasta lõpu seisuga vaid ligi 1500 eurot. Tambergi sõunul kuulub ettevõttele praegu üks veok.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autorollo lõpp tõi skandaali
27. novembril kirjutas Äripäev, et keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannust, tema abikaasat, Reformierakonna tipp-poliitikut Rain Rosimannust ja advokaat Siim Roodet ähvardab poole miljonieurone hagi seoses ministri isale Väino Pentusele kuulunud pankrotis veofirmaga Autorollo. Pankrotitoimkonna kontrolli all olev Autorollo esitaski 3. detsembril hagi. Rosimannuseid-Roodet ja Väino Pentust peetakse vastutavaks Autorollo võlausaldajate huvide kahjustamises.Autorollo on väidetavalt varast tühjaks tehtud eelkõige kahel viisil. Esiteks, autopark viidi esmalt tütarfirmasse ja seejärel müüdi osa masinatest teadmata ostjale. Teiseks vormistati kaks sularaha laenulepingut, millest vähemalt üks võib olemasoleva info põhjal olla võltsitud.
Sularaha läks välja. Varade väljaviimine toimus ajal, kui Autorollo tegevust suunasid tolajal riigikogu liikmeteks olnud Reformierakonna tipp-poliitikud Keit Pentus ja Rain Rosimannus ning Siim Roode. Ettevõte ei kuulunud siis enam ametlikult Väino Pentusele. Samuti toodi sel ajal Autorollo raamatupidamisse pakk dokumente, mille hulgas oli ka kaks sularaha laenulepingut kokku kolmele miljonile kroonile. Kahtlustatakse, et tegemist oli fiktiivsete lepingutega, mille eesmärk oli varjata Autorollost tehtud regulaarseid sularaha väljamakseid.Minister väitis oma esimeses intervjuus Äripäevale, et tal puudub igasugune seos Autorolloga ja et Siim Roodega pole ta Autorollo teemal eraldi suhelnud. Ometi avaldas Äripäev hiljem kirjavahetused, kust ilmneb, et Roode, mõlemad Rosimannused ja Autorollo toonased töötajad olid omavahel kirjavahetuses.Autorollo suurim võlausaldaja oli KredEx, kes sai kahju umbes 300 000 eurot.
 
Taust
Mitu tehingut

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandustegevuse registri järgi kuulub Väino Pentuse kasutuses olev veok numbrimärgiga 526 MGB AutoHills OÜ-le, mis enam ei tegutse. Veoki sõidukikaardile on tegevusloa omanikuna märgitud OÜ Kiili Autoveod.Kiili Autoveod on koos Autorolloga üks AutoHillsi asutajaid, omandades hiljem ettevõttest 100%. Autorollo pani AutoHillsi mitterahalise sissemaksena paari miljoni krooni eest põhivara – 4 veokit ja 9 haagist, Kiili Autoveod aga vaid 20 000 krooni.AutoHillsi põhivara müüdi 2011 maha, ettevõte jäi kahjumisse ja ühines Rekka Veli OÜga. Viimase omanikuks sai tänavu mais Margus Tamberg, kes on ka Vot & Suni omanik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele