• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.05.13, 15:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgus viis eestlastele enim korda minevat kaubamärki

Pärnu Turunduskonverentsil avalikustasid Idea Group Eesti juht Eha Talvist ja uuringute juht Mauri Sööt eestlastele enim korda minevad kaubamärgid.
Idea Group Eesti juhid rääkisid konverentsil, millised tuntud brändid või ettevõtted eestlastele enim korda lähevad. Pikas pingereas saavutas viienda koha Tartu Ülikool. "See on väga hea tulemus, sest erinevalt söögist-joogist, mis puudutab kõiki inimesi, on otsene kokkupuude Tartu Ülikooliga vaid osal eestlastest. Samas on see ikkagi Eesti bränd aastast 1632 – kes teine saaks midagi vägevamat vastu panna," selgitasid esinejad.
"Neljandal kohal – üllatus-üllatus – on Eestimaa ja kolmanda koha saavutas selline bränd nagu Ita Ever," märkis Talvist. Ta tõi välja, et eestlased pidasid iseäranis tähendusrikkaks tugevate ettevõtete asemel märgilise tähendusega ja positiivseid emotsioone tekitavaid inimesi ja üksuseid.
Teise koha saavutas Google, mis võidutses ka rahvusvahelises edetabelis. Kõige tähendusrikkamaks brändiks peavad eestlased Eesti politseid, kellele andis oma toetuse 82 protsenti vastanutest. "Politsei esikoht oli positiivne üllatus, mis näitab, et inimesed usaldavad meie politseid," kommenteeris Talvist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turundaja ei saa esinejate sõnul teha imet, kui pole head toodet või teenust. "Kui see on aga olemas, siis isegi sellest ei piisa. Uuringu tulemused näitavad, et igale neljandale inimesele ei läheks korda isegi meie tippbrändide kadumine. Seega mõelge laiemalt, mõelge inimeste heaolu peale. Mõelge iseenda heaolu peale – mida mina ja kogu ühiskond tahaks sellelt brändilt," rõhutasid Talvist ja Sööt.
"Tähendusrikas on selline bränd, mis läheb inimestele korda selle kaudu, et parandab nii üksikisiku kui kogu ühiskonna heaolu. Kui tihti korrutatakse, et eristu-eristu-eristu, siis meie usume, et aastal 2013 ainult eristumisest enam ei piisa," rääkis Talvist.
Sööt lisas, et heaolu parandamist näevad inimesed läbi erinevate kasude – bränd võib aidata mul hea välja näha, olla terve, säästa ega ja raha, saada uusi teadmisi, elamusi vms.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele