• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,84%40 147,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 04.01.13, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liit: Eesti automüük kasvab edasi

Möödunud aastal kasvas Eestis uute autode müük 12,5% võrra, ulatudes 17 267 autoni. Auto Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juhi Arno Sillati hinnangul on veel kasvuruumi.
Uusi tarbeautosid tegid müüjad kaubaks 2981 ehk 6,9% võrra aasta varasemast enam.
"Meie tänase majandustaseme juures on AMTELi hinnangul maksimaalne arukas uute autode müügimaht aastas 20 000. Väike kasvuruum seega on, mida loodatavasti aastal 2013 ka realiseeritakse," kommenteeris tulemusi Sillat. "Ootame uuelt aastalt ka autoturul kerget tõusu – 7-9% eelmise aastaga võrreldes, tarbesõidukite osas võib-olla ka mõnevõrra enam."
Peugeot´esindaja Auto Forte juht Raido Toonekurg prognoosis tänaseks müügikasvuks kümnendiku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mullune tulemus jääb 2004.-2005. aasta tasemele.
Rekordiliselt müüdi uusi autosid Eestis 2007. aastal, mil osteti 30 902 uut sõidukit.
Trendid Eesti autoturul
- Eesti autoostja on arenenud, läinud aastal tehti nende poolt peamiselt asjalikke valikuid – 32% kõigist müüdud uutest autodest olid väiksest keskklassist.
- auto suurus ja mootori võimsus ei ole enam müügiargumendiks, pigem jälgivad ja võrdlevad ostjad autode ostutingimuste kõrval kütusekulu ja muid ekspluatatsioonilisi näitajaid.
- suurte ja edevate autode asemele on igapäevaseks sõitmiseks üha rohkem võetud ökonoomseid ja praktilisi autosid.
- eristumine liigub üha rohkem vanade kultuurimaade eeskujul hobiautode valdkonda – nautimiseks hangitakse vana väärikas sõiduvahend (tihti nostalgiline NSVL toodang) või siis kiireks sõiduks suletud trassidel ehe võidusõidumasin.
- Eesti sõiduautopark kasvas 28 000 auto võrra ehk 5%, ületades 600 000 piiri.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Eestisse toodi aastas sisse 49 500 sõiduautot, seega ca 21 500 autot käideldi või viidi riigist välja.
- Siinne autopark on jätkuvalt vana – autoregistris arvel olevatest sõiduautodest 383.000 ehk 63% on üle 10 aasta vanad.
Allikas: AMTEL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele