Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük kasvas jaanuaris kümnendiku võrra
Jaanuaris müüdi Eestis sõidu- ja tarbeautosid vastavalt 10% ja 30% enam kui aasta varem. Populaarseim mark kandis Toyota logo.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) andmeil anti jaanuaris klientidele üle 1742 uut sõiduautot ning 349 tarbesõidukit ehk aastataguse ajaga võrreldes kosus sõiduautode müük 10%, tarbesõidukitel kolmandiku võrra.
"Elektriautode osas kukub Eesti sel aastal oma seniselt kõrgelt kohalt ELi arvestuses, ilmselt hakkab muude ebasoodsate näitajate kõrval mõjuma ka ebaselgus laadimisjaamade standardi osas. Selles osas ei ole Eesti originaalne, ka mujal on esialgne vaimustus elektriautode vastu leigenemas," kommenteeris AMTELi juht Arno Sillat.
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Jaanuarikuist müügitabelit juhib Toyota 235, järgnesid Honda 153 ja VW 126 autoga, tihedalt kannul Hyundai ja Škoda.
Tööautodest oli liidu andmeil suurim müüja Peugeot 55 ning raskeveokite osas Scania 34 masinaga. Hübriide läks kaubaks kokku 24 (Toyota 16, Lexus 7, Renault 1), elektriautosid vaid 1 (Nissan Leaf) ning registrisse lisandus ka üks surugaasil töötav VW Caddy.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.