• OMX Baltic0,3270,1
  • OMX Riga0,04933,04
  • OMX Tallinn−0,011 752,77
  • OMX Vilnius0,24993,31
  • S&P 5000,005 667,2
  • DOW 300,0040 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 1000,098 172,14
  • Nikkei 225−0,4341 097,69
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,42
  • OMX Baltic0,3270,1
  • OMX Riga0,04933,04
  • OMX Tallinn−0,011 752,77
  • OMX Vilnius0,24993,31
  • S&P 5000,005 667,2
  • DOW 300,0040 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 1000,098 172,14
  • Nikkei 225−0,4341 097,69
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,42
  • 07.01.13, 14:19

Veofirmad rikuvad massiliselt reegleid

Veofirmad peavad üha vähem kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, mistõttu ohustavad väsinud veokijuhid nii liiklejaid kui kauba kohalejõudmist.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmetel on rikkumiste arv kasvanud - tänavu 10 kuu põhjal patustas ligi 40% kontrollitud veokijuhtidest aasta varasema 30% vastu. Sageli ei hooli veofirmad töö- ja puhkeajareeglitest.
Nii ütles ühe firma juht, et ei viitsi sellest rääkida ning tööinspektsiooni jaoks on ka üks sekund rikkumine. Nõuete järgimine on aga tähtis, kuna väsinud juhi puudulik reageerimisvõime teeb ta ohtlikuks endale ja kaasliiklejatele. Samuti ohustab ta kauba tervena kohalejõudmist.
Tööinspektsioon pole veofirmadega rahul. "Transpordiettevõtjate kõige sagedasem viga on see, et neil ei ole sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kohta andmeid esitada," sõnas tööinspektsiooni peajurist Liis Naaber-Kalm.
Inspektsiooni sõnul võivad tagajärjed olla olulisemalt rängemad kui lihtsalt trahv. "Magamata või väsinud juht võib olla liikluses sama ohtlik kui joobes juht. Väsimuse tõttu võib juht tekitada avarii. Raskemal juhul on tagajärg fataalne: juht võib ennast surnuks sõita," sõnas Naaber-Kalm.
Mures peaks olema ka klient, kes tellib veofirmalt teenust. "Kliendid soovivad üldiselt minimaalse kuluga toimetada kauba punktist A punkti B. Ent siin tuleks mõelda ka ohutusele - et kaup jõuaks tervelt kohale. Väsinud juht võib lõpetada koos kaubaga kraavis," sõnas Naaber-Kalm
Loe kaheksa kõige rohkem töö- ja puhkeaegade reeglite vastu patustanud ettevõtte nimekirja juba homsest Äripäevast!
 

Seotud lood

Uudised
  • 28.05.12, 06:29
Vedajail ei vea
Kui vedude vahendajad said mullu majanduse elavnemisest hoo sisse ning ka turuliidrid kasvasid gasellina, siis veofirmadeni õitseng ei jõudnud.
Uudised
  • 11.12.12, 09:08
Tööinspektsioon: veofirmadel palju rikkumisi
Praeguses kiires maailmas ja tihedas konkurentsis esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kontrollis märkimisväärselt rikkumisi, teatas tööinspektsioon.
Uudised
  • 19.12.12, 12:44
Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid
Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.07.24, 13:14
Milliseid võimalusi pakub praegu Euroopa investeerimismaastik?
Euroopasse investeerimine pakub ainulaadset võimaluste kooslust – siin ühinevad mitmekesised piirkondlikud turudünaamikad, kompleksne regulatiivne keskkond ja esilekerkivad sektorid, mis meelitavad kogenud investoreid kogu maailmast. Euroopa investeerimismaastiku nüansside mõistmine on edu saavutamiseks kriitilise tähtsusega, leiavad Freedom24 analüütikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele