• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 07.01.13, 14:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirmad rikuvad massiliselt reegleid

Veofirmad peavad üha vähem kinni töö- ja puhkeaja nõuetest, mistõttu ohustavad väsinud veokijuhid nii liiklejaid kui kauba kohalejõudmist.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmetel on rikkumiste arv kasvanud - tänavu 10 kuu põhjal patustas ligi 40% kontrollitud veokijuhtidest aasta varasema 30% vastu. Sageli ei hooli veofirmad töö- ja puhkeajareeglitest.
Nii ütles ühe firma juht, et ei viitsi sellest rääkida ning tööinspektsiooni jaoks on ka üks sekund rikkumine. Nõuete järgimine on aga tähtis, kuna väsinud juhi puudulik reageerimisvõime teeb ta ohtlikuks endale ja kaasliiklejatele. Samuti ohustab ta kauba tervena kohalejõudmist.
Tööinspektsioon pole veofirmadega rahul. "Transpordiettevõtjate kõige sagedasem viga on see, et neil ei ole sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kohta andmeid esitada," sõnas tööinspektsiooni peajurist Liis Naaber-Kalm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Inspektsiooni sõnul võivad tagajärjed olla olulisemalt rängemad kui lihtsalt trahv. "Magamata või väsinud juht võib olla liikluses sama ohtlik kui joobes juht. Väsimuse tõttu võib juht tekitada avarii. Raskemal juhul on tagajärg fataalne: juht võib ennast surnuks sõita," sõnas Naaber-Kalm.
Mures peaks olema ka klient, kes tellib veofirmalt teenust. "Kliendid soovivad üldiselt minimaalse kuluga toimetada kauba punktist A punkti B. Ent siin tuleks mõelda ka ohutusele - et kaup jõuaks tervelt kohale. Väsinud juht võib lõpetada koos kaubaga kraavis," sõnas Naaber-Kalm
Loe kaheksa kõige rohkem töö- ja puhkeaegade reeglite vastu patustanud ettevõtte nimekirja juba homsest Äripäevast!
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele