• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,24
  • 19.12.12, 12:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.
Praegu moodustab lubatud koorma mass laaditud veoki täismassist poole. Keskkonnakomisjoni hinnangul annaks täismassi suurendamine võimaluse oluliselt vähendada vedude hulka ja sellega seoses ka liiklusohtu teedel, samuti õhku paisatud heitgaaside kogust.
Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, millele on täna lubatud täismass 44 tonni. Sellistel veokitel on rataste toetuspindade vahed väga suured ja kui tõsta täismass 60 tonni peale, oleks endiselt ratta toetuspind metsaveokite kasuks, võrreldes rahvusvaheliste vedudega, sedastab raport.
Nüüd tegid arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta ministri määrust, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Metsa- ja puidutööstuse liidu juht Ott Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.
Eile avaldatud raport toob näite, et kui vedude arvu vähenda aastas viielt tuhandelt kolmele tuhandele, võimaldaks see metsakasvatajatel saada suuremat tulu ja seda saab omakorda investeerida metsa senisest mahukamasse taastamisse.
Samuti annab raporti hinnangul veofirmadele majanduslikult otstarbekam kulude-tulude vahekord võimaluse investeerida kaasaegsematesse masinatesse.
Maanteeamet on omalt poolt tellinud uuringud, millistel teedel saaks täismassipiirangut tõsta. Põhimaanteedel on see üldiselt võimalik, kuid on üksikud sillad, mis vajaksid rekonstrueerimist. Ameti hinnangul suureneksid massipiirangu tõstmisega kulutused taristu korrashoiule ja remonti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele